اختتامیه تله‌کام 2015 باحضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۸۴

گروه دانش و فن مرجان محمدی

شانزدهمین نمایشگاه تله‌کام روز گذشته با حضور و بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کار خود پایان داد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که شخص رییس‌جمهور را در سفر به نیویورک همراهی می‌کرد و به این دلیل نتوانست در افتتاحیه تله‌کام 2015 حضور داشته باشد، پس از نیمه‌کاره ماندن سفر رییس‌جمهور به نیویورک و بازگشت به ایران مستقیم از فرودگاه مهرآباد تهران به نمایشگاه بین‌المللی آمد تا از نمایشگاه تله‌کام 2015 دیدن کند. حضور وزیر ارتباطات در آخرین روز برگزاری نمایشگاه تله‌کام به حاشیه‌هایی که در برخی محافل در خصوص تحریم تله‌کام از سوی وزیر دامن زده بود پایان داد. محمود واعظی بعد از بازدید چندین غرفه حاضر در سالن دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: نشست سازمان ملل متحد فرصتی است تا تمامی کشورهای دنیا گردهم آیند لذا ایرانی‌های موفق مقیم خارج از کشور که شرکت‌های موفقی در این صنعت دارند را ملاقات کردم و فرصت شد با آنها رایزنی کنم.

وی افزود: تعداد زیادی از آنها علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و درخواست‌های خود را ارایه دادند که ترجیح دادم آنها را در ایران بررسی و بعدا پاسخ آنها را بدهم.

وزیر ارتباطات گفت: قرار بود بعد از‌ظهر سه‌شنبه امریکا را ترک کنیم و چهارشنبه وارد ایران شویم اما نهایتا حدود 9-8 برنامه مهم آقای رییس‌جمهور لغو شد و زودتر برگشتیم.

واعظی تله‌کام را یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کشور دانست که باید با کمک بخش خصوصی و دولتی فضای آن

گسترش یابد.

وی افزود: حضور 80 شرکت از 18 کشور دنیا گویای جایگاه تله‌کام است و امیدواریم این فضا برای تعاملات آینده بازتر شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در امریکا هم اطلاعات تله‌کام را می‌گرفتم، ابراز کرد: معاون فناوری وزارت ارتباطات روی فعالیت‌های بخش خصوصی متمرکز است و از فعالان این بخش حمایت می‌کند و تقریبا این کار را روزانه

انجام می‌دهد.

وی در ارتباط با تعرفه‌های مخابراتی و بنای وزارت ارتباطات برای برخورد با این موضوع گفت: هیچ چالشی با هیچ‌کس نداریم و وظیفه وزارت ارتباطات نظارت بر تعرفه‌ها است. واعظی ادامه داد: سیاست دولت در حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار جدی است و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به صورت متمرکز و روزانه بر فعالیت‌ها و تقویت بخش خصوصی

متمرکز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: متعهد می‌شوم که از طریق صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات سود بیشتری را حتی از صنعت نفت کشور نصیب ایران کنم.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل برگزاری هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه رییس‌جمهور به امریکا سفر کرده بود که ظهر روز گذشته وارد تهران شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر