محتوای مفید و باکیفیت «تعادل» قابل تقدیر است

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۱۹

به سهم خودم تولد یک روزنامه جدید به اسم «تعادل» که در حوزه مباحث اقتصادی فعالیت می‌کند را تبریک می‌گویم.

اصولا وقتی یک روزنامه به دنیای مطبوعات اضافه می‌شود، یک امتیاز مثبت توسعه فرهنگی - اجتماعی است. در مورد «تعادل» که با گرایش اقتصادی فعالیت می‌کند هم باید گفت توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و موجب تقویت فکر، دانش، گفت‌وگوهای علمی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی‌های مثبت در سطح جامعه می‌شود که ذاتا امیدبخش و ارزشمند است.

با توجه به سیاست‌ها و نگاهی که در دولت دکتر روحانی با شعار تدبیر و امید است به‌نظر می‌رسد، این دو نگاه و گرایش در روزنامه تعادل به وفور دیده می‌شود. مطالبی که در روزنامه درج می‌شود، تخصصی و با گرایش‌های کارشناسی است.

«تعادل» با توجه به محتوا و مفید بودن و کیفیت مطلب قابل تقدیر است. زیرا به دانش خواننده افزوده و راهکار و روش جدیدی برای استفاده کردن به خواننده خود می‌دهد.

نقطه قوت بعدی نگاه مثبت آن به بهبود شرایط و رونق اقتصادی، خروج اقتصاد از رکود و تورم، گرایش به توسعه اشتغال و کارآفرینی، توسعه عدالت و عدالت اجتماعی و اقتصادی باعث به وجود آمدن فضای مثبت و امید در جامعه که همراستاست با سیاست‌های دولت و تقویت آن.

در هر حال در این شرایط ویژه اقتصادی و مسایل تحریم‌ها که واقع شده‌ایم هر کسی که مسوول توسعه و اندیشه مثبت باشد در جامعه باید به نیکی از آن نام برد و از او تقدیر کرد و تبریک گفت که دارای فهم درستی از شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشور است. روزنامه تعادل یکی از مصادیق این رفتار و این رویه و نگرش است که امیدواریم در این راستا موفق‌تر باشد.

یکی از شاخص‌هایی که از نظر ما قابل تقدیر ویژه است و قدرانی خاص است، وجود صفحه‌یی وی‍ژه با عنوان تعاون در میان صفحات «تعادل» است. ما باید سپاسگزار باشیم که بخش تعاون که از بخش‌های مغفول اقتصادی کشور است، با این حرکت «تعادل» یک نوع خودنمایی کرد و توانست مسایل خود را به گوش مسوولان برساند و موفقیت تعاونی‌ها را بهتر معرفی کند و نقش وی‍ژه‌یی در حوزه‌های اشتغال، اقتصاد و توسعه عدالت را به خوبی نمایان کند و یک موج امیدواری و انگیزه بیشتر را در اندیشه و باور تعاونی‌ها به وجود آورد و ظرفیت‌های بزرگ و نقاط مثبت این بخش را به خوبی نمایان کرد.

هر یک از مقالات تحقیقی، گزارش‌ها و گفت‌وگو‌ها با نمایندگان، کارشناسان و مسوولان که در صفحه تعاون حساسیت مثبتی را در بین مقام مسوول یا نمایندگان به وجود آورده، قطعا در توجه آن مسوول به موضوع تعاون موثر بوده است.

به نظر من در جاهایی که نقد کرده غالبا منصفانه، سازنده و از موضع بهبود و اصلاح بوده و به بخش تعاون که خودش دچار مشکلات مزمنی است، با تازیانه نقد منفی ضربه وارد نکرده است. نگاه متعهدانه به تقویت و توسعه بخش تعاون ناشی از نگاه عدالت‌گرایانه روزنامه تعادل بوده و این دیدگاه یکی از ماموریت‌های انقلاب اسلامی است.

گروه‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفتند و دست گذاشتن روی مزیت‌های نسبی که تعاونی‌ها دارند. این مزیت‌های نسبی می‌تواند موجب مشارکت در تحول اقتصادی جامعه هم شود.

نکته‌یی که باید شهادت بدهم اینکه صفحه تعاون هیچ روز هم تعطیل نشد. بسیاری بر این گمان بودند که ممکن است خبرنگاران این صفحه مطلب کم بیاورند یا به هر دلیل محتوای صفحه تغییر پیدا کند. اما گروه تعاون با علاقه‌مندی و دلسوزی به هر زحمتی که بود، تلاش کردند که مطالب مفیدی را در این صفحه به‌طور مستمر و منظم درج کنند. ما هم با این وجود این صفحه را به اطلاع تعاونی‌ها رساندیم.

اسم تعادل و تعاون هم نزدیک هستند بعضی از تعاونی‌ها آن را به نام روزنامه تعاون می‌شناسند. این نشان می‌دهد که این روزنامه جای خود را باز کرده است. امیدواریم در سال دوم حیات روزنامه خوب تعادل بخش تعاون در معرفی چهره‌های موفق، برتر، دانش‌بنیان که جوانان نخبه آن را تاسیس کردند، تعاونی‌هایی که اشتغالزا هستند و نقش موثری در توسعه مناطق محروم داشتند و توانستند در محرومیت‌زدایی موثر و بیش از پیش موفق باشند و این صفحه پرتوان و جذاب‌تر از گذشته به راه خودش ادامه دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر