رفاه

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۹۷

ارائه نظر بهزیستی درباره مرکز بازتوانی تا پایان ماه

ایسنا| ثریا شارقی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: «قرار است، اداره کل بهزیستی استان تهران طرح مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب را بررسی کند و تا پایان ماه جاری نظر خود را ارائه دهد.» او ادامه داد: «طرحی به کارگروه زنان و خانواده استانداری تهران با عنوان مرکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب ارائه داده‌ایم که بر اساس این طرح، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب ابتدا قرنطینه و بر اساس نوع آسیب‌ دسته‌بندی می‌شوند و به مرکز پزشکی و روانپزشکی ارجاع داده و مشاوره می‌شوند. سپس در مرکز تفریحی، فرهنگی و آموزشی وارد می‌شوند تا از نظر روحی تحت بازتوانی قرار گیرند. همچنین براساس تخصص و علاقه به کارگاه حرفه‌آموزی می‌روند و این کارگاه‌ها بازار محور هستند.» او افزود: «زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌ برای خروج از مرکز بازتوانی استقلال می‌یابند. در واقع مرکز بازتوانی شامل یک سیکل کامل می‌شود و مشابه چنین مراکزی در کشورهایی مانند کره جنوبی راه‌اندازی شده است.» شارقی گفت: «با وجود تلاش‌های انجام شده، ساختار کنونی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پاسخگو نیست؛ چراکه ساختارهای تعریف شده برای کنترل آسیب‌های اجتماعی متعلق به 50سال پیش است، در حالی که اقلیم اجتماعی تغییر کرده است.» او در پایان با اشاره به مراجعه‌کنندگان به سامان‌سراها گفت: «زمانی که زنان وارد سامان‌سرا می‌شوند یعنی به آخر خط رسیده‌اند. آنان یا از خانواده طرد شده‌اند یا متکدی حرفه‌یی و کارتن‌خواب هستند. این افراد تحمل ماندن در سامان‌سراها را ندارد و در این شرایط باید تمهیداتی بیندیشیم که زنان پیش از رسیدن به این مرحله ساماندهی شوند.»

مشکلات صندوق بازنشستگی همچنان باقی است

تعادل| محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: «خلاف اخبار نادرستی که منتشر می‌شود حتی اگر متوسط بازدهی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری که اکنون 10درصد است، دوبرابر شود و به 20درصد برسد، بازهم مشکلات اقتصادی صندوق برای تامین منابع مالی باقی می‌ماند.» او ادامه داد: «صندوق بازنشستگی کشوری در سال 95، ماهانه 2250میلیارد تومان مستمری بازنشستگی پرداخت کرده است. در حالی که کل سود سال گذشته شرکت‌های وابسته به آن با همه تلاش و تدابیر به کارگرفته شده به یک‌هزار و800 میلیارد تومان رسید و همین میزان سودآوری را که با توجه به تصمیمات مجلس و دولت درگذشته به صندوق تحمیل کردند، نتوانست جایگزین بار مالی سنگین ایجاد شده باشد.» او افزود: «صندوق بازنشستگی کشوری، خلاف سازمان تامین اجتماعی که با طرف سومی به نام مردم روبه‌روست، در هردو سو با نهاد دولت طرف است. ‌همین امر سبب می‌شود تا نسبت به تبعات تصمیم‌های گرفته شده حساسیت دوچندان پیدا کند. بنابراین باید توجه ویژه‌یی در کشور به نقش‌آفرینی این نهادها در فضای تازه اقتصادی و بازگرداندن ارزش افزوده به ذی‌نفعان آن صورت گیرد. » او در پایان گفت: «واگذاری این بنگاه‌ها به بخش خصوصی بدون تحمیل هزینه به دولت، منجر به تولید منابع لازم برای صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ می‌شود. همچنین این پروژه ها؛ اقتصاد راکد موجود را به حرکت در می‌آورند، چرا که بخش خصوصی در مقایسه با صندوق‌ها، قابلیت بهتری در بنگاهداری به ویژه بنگاه‌های کوچک و در نتیجه بهبود تولید و اشتغال دارد.»

افزایش ۶ برابری روزهای پاک تهران

مهر|سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، از افزایش حدود ۶ برابری روزهای پاک و کاهش حدود ۵۰درصدی روزهای ناسالم در پایتخت طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ خبر داد. او گفت: «برابر اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران در حالی که تعداد روزهای پاک در سال ۹۲ تنها ۳ روز بوده است این میزان در سال گذشته به ۱۷روز افزایش یافته است.» او ادامه داد: «در این مدت تعداد روزهای سالم از ۲۰۲ به ۲۶۰ روز افزایش یافته است.»

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی روزهای ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ گفت: «در حالی که تعداد روزهای ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در سال ۹۲، ۱۶۰ روز بوده است این رقم در سال گذشته به ۸۹ روز کاهش داشته است.» به گفته وی در سال گذشته همانند سال ۹۲ هیچ روزی را در پایتخت شرایط بسیار ناسالم نداشتیم.

شناسایی ۵۳ کانون جدید آنفلوآنزای پرندگان

تعادل|محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با ارائه گزارش فعالیت‌های نوروزی این مرکز، از واکسیناسیون ۳۷۲ نفر در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد. او گفت: «در ایام نوروز ۹۶ از ۲۴ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ اقدامات اجرایی کنترل بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هماهنگی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر انجام شد.» او ادامه داد: «در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۵۳ کانون جدید صنعتی و غیرصنعتی شناسایی و ۳۷۲ نفر در این کانون‌ها در برابر این بیماری واکسینه شدند.» او افزود: «تعداد ۵۸۰ نفر تحت پروفیلاکسی با اوسلتامی ویر و ۷۰۰ نفر نیز تحت مراقبت ۱۰ روزه قرار گرفتند.» گویا گفت: «بیش از ۱۴ هزار ایمن‌سازی فلج اطفال و سرخک در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی زمینی، دریایی و هوایی و سایر موارد ایمن‌سازی بیماری‌های عفونی واگیر در سراسر کشور در این مدت انجام شد. » او در مورد آمار حیوان گزیدگی در ایام نوروز گفت: «آمار ۴۵۰۰ مورد است. در این خصوص نیز اقدامات کامل مراقبتی شامل شست‌وشوی زخم، پانسمان، ایمن‌سازی و سایر موارد لازم انجام شد. » او ادامه داد: «۳۷ مورد نیز طغیان بیماری‌های گوارشی و تنفسی رخ داد که تمامی این طغیان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی پاسخ داده شد. » او در پایان از آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر به ۱۰۲۰۰۰ نفر که عمدتا مسافر و از اعضای کاروان راهیان نور بودند و در مرزهای کشور تردد داشتند، خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر