محیط ‌زیست

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۹۶

انتقاد معاون ابتکار

از دوره 4 ساله معاینه فنی

ایسنا| معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از تغییر دوره معافیت معاینه فنی خودروها از 5 سال به 4سال انتقاد کرد و گفت: در دنیا نمونه‌های بسیاری وجود دارد که خودروهای تولیدی تنها یک سال از معاینه فنی معاف هستند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه هوای پاک با ماده(6) این لایحه با 143رأی موافق، 21رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 225نماینده حاضر موافقت کردند. یکی از تبصره‌های این ماده به بحث دوره معافیت انجام معاینه فنی خودروهای شخصی و دولتی می‌پردازد. طبق تصویب مجلس سن معاینه فنی از 5 سال به 4سال کاهش یافت این درحالی است که پیشنهاد دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش سن معاینه فنی برای خودروهای شخصی از 5 سال به دو سال بود.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: تغییر سن معاینه فنی در دولت و در کمیسیون‌های مجلس از 5 سال به دو یا یک سال بود و حتی در شور دوم که با ریاست مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌ها تشکیل شده بود، کاهش معافیت سن معاینه فنی از 5 سال به دو یا یک سال تصویب شد. او با بیان اینکه نمایندگان حق دارند هنگام مطرح شدن موضوع در صحن پیشنهاد خود را ارائه دهند، افزود: با توجه به رای‌گیری که در مجلس شورای اسلامی انجام شد دوره 4ساله برای معافیت معاینه فنی خودروهای شخصی تصویب شد و خودروهای شخصی از ابتدای تولید تا 4سال از انجام معاینه فنی معاف هستند و خودروهای دولتی و عمومی همان عدد پیشنهاد دولت یعنی یک سال تصویب شد.


وضعیت تهران حاصل انتخاب غلط شورای شهر

ایسنا| مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بررسی عملکرد محیط زیستی شوراهای شهر چهارم گفت: شورای شهرهایی که در برابر اقدامات غلط شهرداری سکوت می‌کنند در خوشبینانه‌ترین حالت درک بوم شناختی ندارند و در بدبینانه‌ترین حالت به شورا آمده‌اند که خودشان را پیدا کنند.

محمد درویش با اشاره به اینکه انتخابات شوراها، انتخابات بسیار مهمی است، تصریح کرد: 70درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می‌کنند و وضعیت شهرها یکی از معیارهای مهم برای رصد کیفیت زندگی در ایران است؛ اگر وضعیت شهرها خوب باشد یعنی حقوق شهروندی بهبود پیدا کرده، اشتغال افزایش و آلودگی‌ها کاهش یافته و به ‌طور کلی سطح زندگی ارتقا پیدا کرده است. او با بیان اینکه 30درصد جمعیت ایران را که در روستاها زندگی می‌کنند 200 هزار نفر از افراد حاضر در شوراهای روستاها هدایت و مدیریت می‌کنند، تاکید کرد: اگر مردم در انتخابات شوراها درست عمل کنند و افرادی واجد صلاحیت فارغ از رنگ سیاسی، گرایش‌های اعتقادی، ورزشی و نظامی انتخاب کنند که به حوزه شهرسازی اشراف داشته باشند؛ می‌توانیم به بهبود کیفیت زندگی در ایران دست یابیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر