میراث فرهنگی

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۹۵

امارات و ارمنستان مقاصد اصلی ایرانی‌ها در نوروز

ایسنا| براساس اعلام رسمی وزارت خارجه ارمنستان، نوروز 96 بیشترین حجم مسافر به کشورهای امارات و ارمنستان عزیمت کرده‌اند.

ارمنستان در سال جاری درحالی به رتبه دوم مقصد گردشگران ایرانی تبدیل شد که در سال‌های اخیر میزبان بسیاری از ایرانیان بوده و در این میان تسهیلات ویزا، ارزانی سفر به این کشور همچنین امکان سفر با وسیله نقلیه شخصی باعث شده تا در تعطیلات نوروز تعداد زیادی از ایرانی‌ها، ارمنستان را برای سفر انتخاب کنند. در ایام نوروز بسیاری از مسافران با رفتن به نقطه مرزی جلفا و گرفتن ویزا در مرز به ارمنستان سفر کردند که هدف اصلی این مسافران شهر ایروان بود؛ البته تعدادی از مسافران ارمنستان از طریق تورهای هوایی یا زمینی به این کشور می‌روند. معمولا تورهای نوروزی ارمنستان قیمت‌هایی پایین‌تر از دیگر کشورها دارد و مبلغ آن بین 700هزار تومان تا کمی بیش از یک میلیون تومان متفاوت است. پس از ارمنستان کشور گرجستان در رتبه بعدی مقاصد گردشگران ایرانی قرار گرفته است. این کشور هم به دلیل نزدیکی و قابلیت سفر زمینی برای بسیاری از گردشگران داخلی جذابیت دارد. کشوری که با تدارک برنامه‌های ویژه جذب گردشگر و کاهش قیمت اقامت و آب و هوای مناسب توانسته ایرانیان بسیاری را در تعطیلات نوروز به این کشور بکشاند.


بازدید یک میلیون نفر از جاذبه‌های کردستان

مهر| مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از بازدید بیش از یک میلیون نفر گردشگر از جاذبه‌های استان در طول تعیطلات نوروز امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲هزار و ۹۵نفر گردشگر خارجی بودند.

سیدمحسن علوی به تعداد بازدید گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا ۱۳فروردین همچنین تعداد میهمانان اسکان شده در این مدت اشاره کرد و گفت: یک میلیون ۲۰۱هزار و ۶۶۶ نفر در این مدت از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، روستاهای گردشگری و... استان بازدید کردند. او بیان کرد: در این مدت تعداد ۳۵۹هزار و ۹۶۳نفر هم در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر، کمپ‌های موقت، مدارس سطح استان، مراکز اقامتی ادارات دولتی، سالن‌های ورزشی و... اسکان داده شدند. از ابتدای تعطیلات نوروز تا ۱۳فروردین از مرز رسمی باشماق مریوان ۲هزار و ۹۵ گردشگر خارجی وارد استان شدند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بیشترین بازدید‌کننده از جاذبه‌های استان را مربوط به سنندج با ۲۶۸هزار و ۹۱۶نفر ذکر کرد و افزود: ۲۶۵هزار و ۷۵۰نفر از جاذبه‌های شهرستان بانه و ۱۶۸هزار و ۱۲نفر از جاذبه‌های موجود در شهرستان مریوان در ایام تعطیلات بازدید کردند. علوی ادامه داد: بیشترین بازدیدکننده از موزه‌های استان هم به ترتیب مربوط به خانه کرد با ۱۶هزار و ۶۷ نفر، عمارت خسروآباد ۱۵هزار نفر و موزه سنندج با ۷هزار و ۱۴۳نفر بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر