جامعه

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۸۷

افزایش 10 درصدی بودجه هلال‌احمر

ایلنا| رییس جمعیت هلال‌احمر از افزایش 10درصدی اعتبارات این سازمان در سال 96 خبر داد.

سید امیر محسن ضیایی با اشاره به برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال احمر ادامه داد: طرح پنج‌ساله جمعیت هلال احمر به تصویب رسیده است و ما از سال آینده این برنامه را با اهداف مشخص انجام خواهیم داد. در مورد امدادرسانی جمعیت هلال احمر آماده ورود به طرح نوروزی است و ما با تمام تلاش‌مان توانستیم انبارهای خود را تا جایی که احتیاج داشتیم از مواد اولیه پر کنیم و همچنین تجهیزات خود را نیز افزایش دهیم. ضیایی به بودجه اختصاص یافته برای سال 96 اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 96، 10‌درصد اعتبارمان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، که امیدوارم با توجه به مشکلات پیش‌رو این مقدار زودتر پرداخت شود. ما همواره سعی کردیم با صرفه‌جویی فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.


هزینه تصادفات، 8درصد GDP

ایسنا| رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه سالانه حدود ١٧ هزار نفر درسال جان خود را از دست می‌دهند گفت: 7 تا 8‌درصد تولید ناخالص داخلی ایران صرف هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی می‌شود. سید حسن موسوی چلک ادامه داد: امروزه تصادفات رانندگی یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران و نهمین عامل مرگ‌ومیر در جهان محسوب می‌شود. میانگین سنی قربانیان نیز ۳۷ سال است و ۸۰‌درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند که عموما در این سن سرپرست خانوار هستند. رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 90 گفت: سالانه حدود 52 هزارمیلیارد تومان به دلیل تصادفات رانندگی در ایران هزینه می‌شود. برخی معتقدند که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در حال حاضر بین شش تا هشت‌درصد تولید ناخالص داخلی ایران را شامل می‌شود در حالی که در برخی از کشورها این رقم 1.5 تا ۲‌درصد است.


28 اسفند، روز آخر مدرسه

ایلنا| معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران 28 اسفند ماه را آخرین روز فعالیت مدارس اعلام کرد. عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر گفت: خبر منتشره مبنی بر اینکه 25 اسفندماه آخرین روز فعالیت مدارس است، صحت ندارد. او خاطرنشان کرد: طبق قانون 28 اسفندماه آخرین روز فعالیت مدارس است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر