خلف وعده در تحویل 1000 آمبولانس داخلی

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۸۴

گروه اقتصاد اجتماعی|

پنج پایگاه اورژانس هوایی صبح دیروز با حضور وزیر بهداشت و به صورت وب کنفرانس و همزمان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، پایگاه اورژانس هوایی به صورت همزمان و از طریق وب کنفرانس با حضور وزیر بهداشت در شهرهای الیگودرز، یاسوج، طبس، جهرم و لار افتتاح شدند. براین اساس تاکنون 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور ارائه خدمت می‌کنند. وزیر بهداشت در این مراسم ضمن انتقاد از خلف وعده کسانی که قرار بود 1000 دستگاه آمبولانس تولید داخل را به اورژانس کشور تحویل دهند گفت: «امیدواریم این آمبولانس‌ها طی چند ماه آینده تحویل داده شوند.»

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی با اشاره به ایجاد سازمان اورژانس در کشور گفت: «در سال جاری اقدامات خوبی در حوزه اورژانس انجام شد که بهترینش این بود که اورژانس به عنوان سازمان شناخته شد و امیدواریم بتوانیم اساسنامه سازمان اورژانس را در این دولت تصویب کنیم تا شکل و قوام مناسبی پیدا کند. من شک ندارم که اورژانس در شکل یک سازمان بهتر می‌تواند کمک کند اگرچه انتظار داریم همه خدمات مربوط به این حوزه اعم از هلال احمر، پلیس، اورژانس و... در قالب یک سازمان دیده شوند.»

وزیر بهداشت ضمن انتقاد از خلف وعده کسانی که قرار بود 1000 آمبولانس تولید داخل زمینی را برای اورژانس فراهم کنند گفت: «در بحث تامین آمبولانس در آن بخشی که به ما اجازه دادند تا آمبولانس‌ها را از خارج از کشور خریداری کنیم شاهدیم که این کار بطور کامل انجام شده است اما در بخشی که به عنوان حمایت از تولید داخل صورت گرفت، اذیت‌مان کردند قرار بود 1000 دستگاه آمبولانس تولید داخل به ما تحویل داده شود که با وجود پرداخت بخشی از پول آن، همچنان آنها را نگه‌داشتند و خلف وعده کرده‌اند بطوریکه هنوز یک دستگاه آمبولانس تولید داخل را هم به ما تحویل نداده‌اند که امیدواریم در چند ماه آینده این آمبولانس‌ها تحویل داده شوند. در عین حال 400 دستگاه آمبولانس ویژه هم برای مناطق صعب العبور در شرف خرید است که امیدواریم به سرانجام برسد.»

او افزود: «امیدوارم در دولت آینده در زمینه نیروی انسانی کمک بیشتری به اورژانس شود. باید توجه کرد که ما همان روز اول اعلام کردیم که به 7500 نیرو نیاز داریم و نکته مهم دیگر این است که پرسنل اورژانس باید استخدامی باشند نه قراردادی و تبصره‌یی، چرا که در اورژانس تجربه بسیار مهم است و نمی‌شود که نیروها دایما در حال تغییر باشند و این به صلاح سلامت مردم نیست.»

همچنین معاون درمان وزیر بهداشت در این مراسم اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس کشور را تشریح کرد و از اضافه شدن 2400 دستگاه آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد آقاجانی در مراسم افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی با بیان اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز توسعه ناوگان اورژانس زمینی را در دستور کار داشتیم و توانستیم تعداد 2400 دستگاه آمبولانس مدرن را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم، گفت: «تکمیل تجهیزات، توسعه آموزش‌ها، ایجاد کد سما برای بیماران سکته قلبی و مغزی و... برخی از دستاوردهای این دوره در اورژانس پیش بیمارستانی بوده است. در حوزه اورژانس هوایی نیز، ما حداقل به 44 پایگاه و بالگرد تخصصی نیاز داریم. در عین حال مساله حائز اهمیت این است که ما این کار بزرگ را آغاز کردیم و امروز هم با افتتاح پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای یاسوج، طبس، لار، جهرم و الیگودرز یک گام رو به جلو بر می‌داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم به 44 پایگاه هوایی در کشور برسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر