جامعه

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۸۹

راه‌اندازی 40 شرکت دانش‌بنیان در انستیتو پاستور

ایلنا وزیر بهداشت گفت: مسیری که 37سال پیش آغاز کردیم، محققان جوان ما امروز با انگیزه و انرژی بالای خود ادامه می‌دهند. سیدحسن هاشمی در انستیتو پاستور ایران در جمع خبرنگاران گفت: در 3سال گذشته 40 شرکت دانش‌بنیان را در انستیتو پاستور راه‌اندازی کرده‌ایم که البته اگر حمایت‌ها بیشتر بود و انستیتو پاستور زیرساخت کافی از نظر تعداد آزمایشگاه‌ها، فضای کافی و سایر امکانات لازم را داشت، می‌توانستیم به دستاوردهای بیشتری در این حوزه دست پیدا کنیم. وزیر بهداشت با اشاره به نقش خیران در توسعه علمی حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: اگر در کنار کمک‌هایی که دولت در این حوزه انجام می‌دهد، خیران نیز پا به این عرصه بگذارند، شاهد نتایج بسیار مطلوب در این بخش خواهیم بود. او گفت: در همه جای دنیا دیده می‌شود که کمپانی‌های بزرگ جهان میلیاردها دلار در این حوزه صرف می‌کنند که بخش عمده‌یی از اعتبارات سازمان بهداشت جهانی نیز از همین طریق تامین می‌شود و به نتایج بسیار مطلوبی هم در این زمینه رسیده‌اند. هاشمی از شرکت‌های بزرگ، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و به خصوص بانک‌ها دعوت کرد تا با صرف هزینه و ساخت آزمایشگاه‌های مجهز در انستیتو پاستور، زمینه را برای فعالیت محققان جوان کشور فراهم کنند. او با اعلام رقم 200میلیون دلار برای صادرات گفت: البته ما از این رقم راضی نیستیم ولی به آینده امیدواریم که در آینده با ایجاد فضای آرامش و سرعت بخشیدن به کارها این رقم را افزایش دهیم.


تامین اعتبار برای پرداخت «عیدی» بازنشستگان

ایسنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین اعتبار لازم برای پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مشکلی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی نداریم. علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکلی در پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نداریم، اظهار کرد: تامین اعتبار انجام شده و عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به موقع پرداخت می‌شود اما زمان دقیق واریز آن هنوز مشخص نشده است. او افزود: علاوه بر این برای پرداخت عیدی سال 96 مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز مبلغ 300هزار تومان تصویب شده که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت عیدی این افراد از محل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین شده است. به گزارش ایسنا، سال گذشته بیش از ٣٥هزار نفر از مقرری‌بگیران ناشی از فوت و از کارافتادگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عیدی خود را در اسفندماه دریافت کردند. سازمان تامین اجتماعی نیز با تامین اعتبار ۱۵۲۰میلیارد تومانی توانست عیدی 2میلیون و 700هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته خود را در نیمه نخست اسفندماه به حساب آنها واریز کند.


۲0۰ گاوصندوق به صاحبان واحدهای پلاسکو تحویل شد

مهر رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه تعداد آمار مفقودشدگان حادثه پلاسکو تغییری نکرده، از تحویل ۲۰۰ گاوصندوق به صاحبانش خبر داد. سرهنگ عباسعلی محمدیان درباره امنیت محل دپوی ضایعات حادثه پلاسکو در محله هرندی گفت: این محدوده همچنان تحت نظر ماموران پلیس آگاهی است و به مجرد شناسایی اشیای قیمتی، اشیا به محل اداره آگاهی منتقل می‌شود. او گفت: در مجموع ۵۰۰ دستگاه گاوصندوق حاوی اسناد و مدارک و همچنین گاوصندوق‌های سوخته از محل حادثه پلاسکو کشف شد که این گاوصندوق‌ها از همان ساعات اولیه به کلانتری ۱۰۵ بهارستان و از آنجا به اداره آگاهی منتقل شدند. رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از این تعداد ۲۰۰ گاوصندوق شناسایی و به صاحبانش تحویل داده شده و عملیات شناسایی دیگر گاوصندوق‌های کشف شده همچنان در اداره آگاهی ادامه دارد. محمدیان در پاسخ به این سوال که تعداد مفقودشدگان حادثه پلاسکو آیا افزایش داشته است یا نه؟ گفت: همان تعدادی که سخنگوی حادثه پلاسکو اعلام کرد، در همان روزهای اول به اداره پلیس آگاهی معرفی شدند و تحقیقات درباره ادعای آنها ادامه دارد. اعلام می‌کنم که به همان آمار اولیه، آماری اضافه نشده است.


تداوم طرح تحول نظام سلامت در برنامه ششم توسعه

ایرنا قائم‌مقام معاون امور مجلس رییس‌جمهوری از تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال آینده و برنامه ششم توسعه با اعتبار مطلوب خبر داد. ایرج حسینی‌صدرآبادی روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از بخش‌های جدید بیمارستان هاجر شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تداوم طرح تحول نظام سلامت و تخصیص اعتبار مناسب در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه از برنامه‌های اساسی دولت تدبیر و امید برای سال‌های پیشروست. او بیان کرد: دولت در صدد است با حفظ وضع موجود، با توسعه سخت‌افزاری، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه سلامت، تحول چشمگیری در این حوزه ایجاد کند. حسینی افزود: طرح تحول نظام سلامت سبب ارتقای سطح خدمات تا دورترین نقاط روستایی و شهری کشور شده و از حجم هزینه‌های درمان خانواده‌ها به میزان قابل توجهی کاسته است. طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 با اجرای بسته‌هایی نظیر ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها، کاهش فرانشیز بیماران، ترویج زایمان طبیعی، عدم مراجعه بیمار برای انجام آزمایشات و دریافت دارو به خارج از بیمارستان برای بیماران بالای 24 ساعت بستری شده و مقیم کردن پزشکان در بیمارستان‌ها در سراسر کشور آغاز شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر