جامعه

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۴۸

هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی بیمه‌ای تعطیل نشده

مهر معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بسته شدن واحدهای تولیدی خط قرمز سازمان تامین اجتماعی است، گفت: هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی بیمه‌یی تعطیل نشده است. محمدحسن‌ زدا گفت: از ابتدای سال جاری و با اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌یی کارفرمایان خوش حساب نهایت همکاری و مساعدت برای رفع مشکلات و پرداخت بدهی بیمه‌یی کارفرمایان صورت گرفته است. وی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با بدهی بیمه‌یی شرکت کنتور‌سازی ایران گفت: از ابتدای سال جاری و با اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌یی کارفرمایان خوش حساب، این شرکت برای استفاده از مزایای بخشودگی جرایم مراجعاتی داشته است. وی ادامه داد: ما برای بخشودگی جرایم و تقسیط اصل حق بیمه این شرکت اعلام آمادگی کردیم اما مسوولان شرکت اقدامات لازم را انجام ندادند و مدارک مورد نیاز را به تامین اجتماعی ارائه نکردند. معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خط قرمز ما جلوگیری از بسته شدن واحدهای تولیدی است، گفت: حتی یک مورد تعطیلی واحد تولیدی از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته است زیرا دوام و قوام سازمان تامین اجتماعی در گرو رونق واحدهای تولیدی است. وی ادامه داد: غیرممکن است که کارگاهی به خاطر بدهی به سازمان تامین اجتماعی تعطیل شده باشد و مسائل فعلی شرکت ایران کنتور ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی ندارد.


بدهی چند ماهه بیمه سلامت به مراکز درمانی

ایسنا مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به بدهی این سازمان به مراکز درمانی گفت: مطالبات مراکز درمانی در بخش دولتی و بیمارستان‌ها از اول اردیبهشت‌ماه پرداخت نشده است. محمدجواد کبیر درخصوص وضعیت بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی گفت: بیمه سلامت در بخش داروخانه‌ها حدودا تا ماه مرداد و در بخش‌های پاراکلینیک و مطب‌ها تا خرداد و تیر 95 مطالبات را پرداخت نکرده است. در حوزه پزشک خانواده پرداختی‌ها به‌روز است و حتی در استان‌های فارس و مازندران تا آذرماه مطالبات را به‌طور کامل پرداخت کرده‌ایم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درخصوص جای خالی حمایت بیمه‌یی از خدمات مشاوره و روانشناسی در بیمه سلامت گفت: باید ضوابط و چارچوب هر خدمتی مشخص و سپس تحت پوشش بیمه قرار گیرد؛ به این ترتیب قطعا خدمات روان‌شناسی، مشاوره و... چنانچه الزامات مورد نیازشان همچون راهنمای بالینی، و... تدوین شود، طبیعتا به شورای عالی بیمه پیشنهاد و پس از تامین منابع مالی تحت پوشش قرار خواهند گرفت. کبیر در پاسخ به آنکه آیا ظرفیت ارائه پوشش‌های بیمه‌یی به خدمات روانشناسی در بیمه سلامت وجود دارد؟ گفت: بیمه سلامت نمی‌تواند اعلام کند که این ظرفیت را دارد یا ندارد، زیرا مکلف است از ضوابط مشخص شده تبعیت کند.

او تاکید کرد: باید راهنمای بالینی، سیاست‌های مداخلات خدمات مشاوره‌یی و بار هزینه‌یی مشخص، منابع آن تامین و سپس در شورای عالی بیمه پیشنهاد شود و در صورت تصویب در بیمه سلامت نسبت به آن مکلف خواهیم شد؛ این درحالی است که تاکنون پیشنهادی در این خصوص نداشتیم زیرا معمولا وزارت بهداشت باید این پیشنهاد را ارائه کند تا اقدامات لازم درخصوص آن صورت گیرد.


طرح تحول سلامت

هزینه درمان را کاهش داد

ایرنا رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم بارمالی ناشی از درمان را از دوش مردم برداشت. علی نوبخت روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: با روی کارآمدن دولت یازدهم هم‌اکنون مردم در بیمارستان‌های دولتی کمترین میزان هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند. براساس طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی هزینه درمانی توسط بیماران در بیمارستان‌های دولتی به‌طور میانگین به 5 تا 10درصد رسیده است. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین نگرانی بهداشتی و درمانی در سطح کشور را تغییر بیماری از عفونی به مرگ خاموش (دیابت، مرگ و میر جاده‌یی و سرطان) اعلام کرد. همزمان با سومین روز از دهه فجر با حضور استاندار مازندران، رییس کمیسیون بهداشت و درمان و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم سه طرح بهداشتی و درمانی در نکا با اعتبار 15میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید. شهرستان 120هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع است. این شهرستان دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین (ع) و بیمارستان تامین اجتماعی بوعلی است. چهار پایگاه اورژانس، 76 خانه بهداشت، 12 مرکز روستایی و 4مرکز شهری هم در شهرستان نکا فعال است.


لزوم تامین امنیت کولبران

ایلنا انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با صدور بیانیه‌یی خواستار تامین امنیت کارگران کولبر در مناطق مرزی کردستان شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: سال‌هاست که بسیاری از کارگران بیکار و فاقد هر گونه امکان تامین معیشت از طرق امن و بی‌خطر در شهرها و روستاهای مرزی کشور به ویژه منطقه کردستان روی به بارکشی چه با استفاده از چهارپایان و چه با بستن بارهای سنگین بر پشت خود، در ازای دریافت مزدی ناچیز آن هم با به استقبال رفتن انواع خطرات کرده‌اند. سال‌هاست که خطرات مذکور از این انسان‌های محروم، رنجور از تلاش بی‌وقفه اما ندار و فقر زده قربانی می‌گیرد و صدها و هزاران خانواده را داغدارتنها نان آوران‌شان‌کرده که درهر بار خطر کردن برای عبور از مرز از ترس در کمین نیروهای مرزدار نیفتادن باید شب‌ها و روزها بدون آب و غذا در میان دره‌ها و سنگلاخ‌های کوهستان می‌گذراندند. در ادامه این بیانیه آمده است: این انسان‌های رنج‌دیده از محروم‌ترین و بی‌حقوق‌ترین بخش طبقه کارگر ایران هستند که برای تامین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی‌شان یعنی نمردن از گرسنگی ناچارند سلامت و زندگی خود را به خطر بیندازند. حق حیات از ابتدایی‌ترین و از حقوق جهان‌شمول انسانی است. محافظت از جان انسان‌های جوامع از وظایف دولت‌ها است. کارگران کولبر مرزی باید از شغل مناسب یا بیمه بیکاری برخوردار باشند و تا تحقق این خواست که ناچار به کولبری هستند باید از امنیت جانی از طریق تامین امنیت مسیرهای رفت و آمد آنان توسط دولت برخوردار شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر