جامعه

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۵۰

تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد

ایسنا رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در پنج استان کشور که میزان مبتلایان به اعتیاد در بانوان آن زیاد بود نسبت به تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد اقدام کرده‌ایم. انوشیروان محسنی‌بندپی افزود: نگاه ما به استان‌های کم برخوردار، یک نگاه ویژه و عدالت‌محورانه است. وی افزود: کل مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی 5میلیون و 200هزار نفر است که شامل یک‌میلیون و 300 هزار نفر معلول و 510 هزار خانوار می‌شود. رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در استان کردستان حدود 100هزار نفر مددجو بهزیستی هستند که 7درصد جمعیت استان را شامل می‌شود. وی ادامه داد: ماده‌یی را در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم تا هم مستمری مددجویان این سازمان افزایش پیدا کند و هم افرادی که دارای نیازمندی‌های خاص و معلولیت‌های شدید هستند از پشت نوبتی خارج شوند. رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طی یک بررسی انجام شده از 150 کودک زیر 17سال معتاد، حدود 75درصد آنها پدر و مادرشان هر دو معتاد بودند و 9.3درصد مادر و 3.7درصد هم پدرانشان معتاد بود. وی عنوان کرد: نسبت به ایجاد مراکز نگهداری برای مادران معتاد اقدام کرده‌ایم و در کنار آن هم مهدکودک‌هایی را برای کودکان آنها درنظر گرفته‌ایم تا عشق و علاقه به فرزند، موجب ترک این معضل شود و آنها بتوانند خود را از دام این بلا نجات دهند.


ثبت‌نام 1100 نفر

برای مقرری بیکاری

ایلنا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌گوید: تاکنون 1100نفر از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو برای ثبت‌نام مقرری بیمه بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند. حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تاکنون 1100نفر از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو برای ثبت‌نام مقرری بیمه بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 700 نفر دارای بیمه اجباری، 252 نفر فاقد بیمه و 141نفر داری بیمه اختیاری هستند. شاکرمی با بیان اینکه ثبت‌نام از سانحه دیدگان برای دریافت مقرری بیکاری تا پایان هفته ادامه دارد، افزود: اداره کار جنوب غرب تهران تا پایان این هفته به صورت متمرکز ثبت‌نام برای دریافت مقرری بیکاری را ادامه می‌دهد و پس از آن ضمن ثبت‌نام از سانحه دیدگان روال کار به صورت عادی از سر گرفته می‌شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به مصوبه هیات دولت برای پرداخت مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان اختیاری و شاغلان فاقد بیمه تامین اجتماعی ساختمان پلاسکو ادامه داد: بر این اساس به مدت 4 ماه به این دسته از کارگران بیمه بیکاری پرداخته می‌شود.


خدمات امدادی

به ۱۹هزار سیل‌زده

مهر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: همزمان با وقوع سیلاب در ۶ استان کشور ۱۸هزار و ۷۲۳ نفر از مردم این استان‌ها از خدمات امدادی این نهاد بهره‌مند شدند. مرتضی سلیمی با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۶ استان کشور اظهار کرد: از یکم تا نهم بهمن امسال ۶ استان هرمزگان، سیستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی براثر بارندگی دچار سیلاب شدند. او با اشاره به شهرستان‌های متاثر از سیل افزود: ٢١ شهرستان جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، بشاگرد، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش، سرباز، سیب و سوران، منوجان، قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد متاثر از سیل هستند. سلیمی اضافه کرد: در این مدت ۲۸۲ تیم امدادی هلال‌احمر در ۲۱۳ شهر و روستا ۶ استان سیل‌زده کشور به ۱۸هزار و ۷۲۳ نفر از مردم خدمات امدادی ارائه دادند. وی تصریح کرد: همچنین ۹هزار و ۲۰۱ نفر از مردم ۶ استان سیل‌زده کشور اسکان اضطراری داده شدند. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور توزیع یک‌هزار و۸۲۵ تخته چادر، ۵ هزار و ۹۹۰ تخته پتو، 2هزار و ۱۰ تخته موکت، ۲۷ هزار و ۶۰۰ قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم سیل‌زده ۶ استان کشور در این مدت ذکر کرد. هم اینک امدادرسانی از ۶ استان دچار سیلاب کشور در ۳ استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد و بقیه استان‌ها به اتمام رسیده است.


ورود درمان‌های نوین سرطان به کشور

تعادل رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مسوولان کنگره‌های ESMO اروپا (وین اتریش) ESMO آسیا (سنگاپور) امکان حضور اساتید و متخصصان رادیوتراپی انکولوژی کشور برای کسب تجربیات در کشورهای پیشرفته فراهم گردیده است. دکتر محمدرضا قوام‌نصیری خاطرنشان کرد با توجه به حضور پزشکان ایرانی در کنگره ESMO آسیا (2016) اکثر متخصصان انکولوژی برجسته کشور‌های آسیا، اروپا، امریکا، کانادا ژاپن حضور داشتند و مقالاتی را در خصوص پیشگیری تشخیص زودرس و خصوصا درمان‌های جدید سرطان ارائه کردند. قوام‌نصیری فراهم شدن امکان کسب تجربه همکاران انکولوژیست در مراکز پیشرفته کشورهای آسیایی و خصوصا اروپایی را که دارای مراکز مجهز به درمان‌های جدید سرطان هستند را از دیگر دستاوردهای این کنگره دانست و یادآور شد: سال گذشته با صاحب‌نظران و مسوولان این کنگره مذاکرت حضوری در وین (سال 2015) و سنگاپور (سال 2015 و 2016) صورت گرفته که مقرر شد شاگردان اول و دوم بورد تخصصی رشته رادیوتراپی انکولوژی به خارج از کشور اعزام و تجربه‌ها و تبحر پزشکان را در خصوص مباحث مرتبط با رادیوتراپی، شیمی درمانی و درمان‌های توام بیاموزند. امسال نیز رایزنی‌هایی صورت گرفت تا علاوه بر شاگردان رتبه اول و دوم بورد، همکاران متخصص و خصوصا جوانان تازه فارع‌التحصیل که در جایگاه علمی دانشگاهی فعال هستند به کشور‌های مورد نظر اعزام شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر