تازه خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۶۸

جزئیات دریافت گواهینامه بدون پایان خدمت

مهر رییس پلیس راهور نیروی انتظامی از قانون جدیدی که امسال تصویب شده، خبر داد و گفت: افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند، می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند. سردار تقی مهری در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران درباره ابلاغیه دولت در خصوص دریافت گواهینامه بدون نیاز به داشتن کارت پایان خدمت گفت: برابر قانونی که توسط مجلس تصویب شده، همه کسانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند، می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند، اما از آنجایی که اجرای این قانون نیاز به تدوین دستورالعمل دارد، اجرای آن به تاخیر افتاد. از جمله موانع اجرای این طرح، سربازان غایب و فراری هستند که باید درباره نحوه گرفتن گواهینامه آنها موانع قانونی رفع می‌شد. وی با اعلام اینکه امیدواریم این مصوبه قانونی در سال جاری اجرا شود، افزود: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که همه موانع قانونی اجرای این ابلاغیه را برطرف کنیم.


بیمه حوادث رایگان برای 1.5میلیون دانش‌آموز

ایسنا معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه هرساله همه دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند، گفت: بیمه حوادث برای 1.5میلیون دانش‌آموز تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی رایگان است و بقیه دانش‌آموزان ۷۵۰۰ تومان بابت حق بیمه برای مدت یک‌سال پرداخت می‌کنند. اکبر حاجیلو به تشریح جزییات بیمه حوادث دانش‌آموزی پرداخت و اظهار کرد: هرساله همه دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند. قرارداد ما با شرکت بیمه معلم است و سال گذشته هم با همین شرکت قرارداد داشتیم. وی افزود: تلاش ما بر این است که امسال با اطلاع‌رسانی بهتر، دانش‌آموزان را از تعهدات بیمه حوادث آگاه کنیم و به همین جهت کارت‌هایی میان دانش‌آموزان توزیع شده که حاوی توضیحاتی درباره این بیمه است. معاون مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند به صورت رایگان بیمه می‌شوند و شمار آنها به حدود 1.5میلیون نفر می‌رسد، گفت: مابقی دانش‌آموزان مبلغ ۷۵۰۰تومان بابت حق بیمه برای مدت یک‌سال پرداخت می‌کنند.


مداخلات پیش‌گیری از اعتیاد دیربازده است

مهر معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، توجه به مداخلات پیشگیرانه را مهم خواند و گفت: مداخلات پیشگیرانه دیربازده و نیازمند زمان طولانی است اما کم بازده نیست. پرویز افشار در نشست سالانه توجیهی - تخصصی ویژه کارشناسان فرهنگی و پیشگیری شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: وضعیت مواد مخدر در دنیا ویژه است تا حدی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) طی دو سال گذشته توجه به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد را مهم‌ترین اولویت کشور برشمرده‌اند و با حساسیت ویژه‌یی موضوع را پیگیری می‌کنند. وی افزود: سران سه قوه و مسوولان عرصه مبارزه با مواد مخدر، هر ٦ ماه یک‌بار مکلف هستند تا خدمت ایشان گزارش عملکرد ارائه دهند، ایشان نیز همواره بر انجام اقدامات ویژه، نوآورانه و فوق‌العاده در این عرصه برای رسیدن به نتایج روشن تاکید دارند.


توسعه گردشگری میان ایران و بوسنی متکی بر مدیریت شهری

تعادل معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با توجه به اهمیت نقش مدیریت شهری درصنعت گردشگری، تعاملات حاصل میان شهرداران ایران و بوسنی و هرزگوین را سبب گسترش تعاملات گردشگری فیمابین خواند. به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «ایوو کمشیچ» شهردار سارایوو، «کمال موفتیچ» سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران و هیات همراه گفت: ایجاد ارتباط و تعامل با شهرداری‌ها و حضور در تهران به عنوان شهری با جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی و مذهبی بی‌شک با توجه به اهمیت نقش برجسته مدیریت شهری سبب توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور خواهد شد. این مقام مسوول همچنین شهرها را مجموعه‌یی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع خواند و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متنوع در شهرها سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از توسعه همکاری‌ها بین شهرداری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای علاقه‌مند و دارای ظرفیت در حوزه صنعت گردشگری حمایت می‌کند.


خبری از مشوق صادراتی و پول شیر مدارس نیست

فارس رییس هیات‌مدیره انجمن گاوداری‌های صنعتی ایران گفت: نه تنها مصوبه افزایش قیمت شیرخام از سوی کارخانجات اجرا نشده، بلکه اخیرا چند کارخانه بزرگ لبنی هر کیلو شیرخام را 50 تومان کمتر از قیمت قبلی خریداری می‌کنند.

سیداحمد مقدسی در مورد آخرین وضعیت قیمت شیرخام خاطرنشان کرد: آن‌قدر حرف تکراری زده‌ایم و به نتیجه نرسیده‌ایم که دیگر امیدی هم به اجرایی شدن مصوبات دولت نداریم، چرا که بیش از دو سال است، مصوبه افزایش قیمت شیرخام به 1440تومان ابتر مانده و کارخانجات شیر تمکین نکرده‌اند و همچنان شیرخام را کیلویی 1100 تا 1250 از دامدار می‌خرند.

وی با اشاره به اینکه حتی کار به جایی رسیده که طی یکی، دو ماه اخیر چند کارخانه بزرگ کیلویی 50 تومان از قیمت شیر کم کرده‌اند، تصریح کرد: نمی‌دانیم سازمان حمایت به عنوان بازوی اجرایی دولت، چرا سکوت کرده و اگر از قیمت شیر کم می‌شود، چرا یک ریال هم از قیمت لبنیات برای مردم کم نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر