کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۷۴

حقوق مکمل فرهنگیان

با اجرای «طرح 100»

ایسنا| مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از اجرای طرح جدیدی برای فرهنگیان تحت عنوان طرح 100 (حقوق مکمل فرهنگیان) در آینده نزدیک خبر داد و 25مزیت آن را برشمرد. شهاب‌الدین غندالی به اعلام جزئیات اجرای این طرح و ضرورت‌های آن پرداخت و اظهار کرد: از آنجا که هزینه‌های زندگی روز به روز افزایش می‌یابد اگر افراد به دنبال پس‌انداز و سرمایه‌گذاری نباشند در تامین مخارج زندگی‌شان در آینده دچار مشکل خواهند شد. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در عرصه‌هایی چون بورس، ارز، طلا، زمین و ملک مستلزم برخورداری از اندوخته‌یی قابل توجه است که قشر کارمند و به خصوص فرهنگیان چنین امکانی را در اختیار ندارند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه با توجه به این شرایط مدت‌ها در فکر طرحی بودیم که بتواند درآمد دایمی برای معلمان ایجاد کند، اظهار کرد: بررسی‌ها و مطالعات نشان داد که در کشورهای توسعه یافته بخش قابل توجهی از افراد جامعه آینده خود را از طریق بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری‌هایی که با صرفه‌جویی‌ها و اندوخته‌های اندک طی زمان ممکن است پس‌انداز و هزینه‌های زندگی آینده خود را تامین می‌کنند. در همین راستا طرح 100 که برنامه‌یی مستمر است با دربرداشتن مزایای ویژه برای بیش از 94 درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان طراحی شده است. وی با بیان اینکه طرح 100 بیست مزیت برای فرد بیمه شده در طول حیات و پنج مزیت برای خانواده و ذی‌نفعان (که توسط خود بیمه شده مشخص می‌شوند) پس از فوت خواهد داشت، گفت: ایجاد آرامش روانی و امید به آینده، ایجاد اندوخته قابل توجه یا حقوق مادام‌العمر، پوشش غرامت نقص عضو، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی کلی، پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه و بیماری‌های خاص، امکان دریافت وام از محل اندوخته، معافیت‌های مالیاتی، دریافت سود مشارکت علاوه بر سود تضمینی، استفاده از تخفیف و تقسیط در سایر بیمه‌های مورد نیاز ازجمله این مزیت‌ها هستند.


جزئیات قرارداد جدید

بیمه تکمیلی بازنشستگان

مهر| مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان از ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از نیمه دوم سال خبر داد. عباس رشیدی در نشستی خبری به اعلام جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت و گفت: قرارداد جدید با شرکت بیمه گذار از ابتدای شهریورماه تمدید شده است. وی افزود: ۷۵۰نوع بیماری در پنج محور تحت پوشش هستند، اعمال جراحی مهم و فوق تخصصی در سال گذشته تا سقف ۱۴میلیون تومان تحت پوشش بودند که در قرارداد جدید به ۱۵میلیون تومان ارتقا پیدا کرده است. همچنین سقف خدمات بستری عمومی ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان، خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی ۵۵۰هزار تومان، خدمات آزمایشگاهی ۲۸۰هزار تومان، اعمال مجاز سرپایی و شکستگی‌ها و غیره ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برخی اعمال تشخیصی چون آنژیوگرافی و اعمال جراحی چون مفصل لگن و زانو به گروه اعمال بستری عمومی منتقل شده و سقف تعهدات آنها به ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است، گفت: حق بیمه ۲۴هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته ۴۰۰۰تومان به آن اضافه شده است. رشیدی ادامه داد: بازنشستگان سه ماه فرصت دارند تا در صورت عدم تمایل به بیمه تکمیلی انصراف دهند. تلاش می‌کنیم تا شمار بیمارستان‌های طرف قرارداد افزایش یابند در حال حاضر با ۸۵درصد بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد هستیم و قرارداد ما به صورت کارمزدی و سرانه‌یی نخواهد بود. وی درباره زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان نیز گفت: با بانک صادرات در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مبلغ وام ضروری را از دو میلیون تومان افزایش دهیم. سعی می‌کنیم ثبت نام وام‌ها را از نیمه دوم امسال انجام دهیم.


هشدار سازمان دامپزشکی به متخلفان تولید مکمل‌های دامی

ایرنا| رییس سازمان دامپزشکی کشور از هشدار به متخلفان تولید مکمل‌های معدنی و خوراکی دامی و تصحیح فرایند تولید آنها خبر داد و وجود هرگونه هورمون در مرغ را بر پایه آزمایش‌های صورت گرفته، رد کرد.

مهدی خلج درباره سلامت پرورش طیور و آبزیان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته مصرف هیچ نوع هورمونی در مرغ مشاهده نشده و مرغ تولیدی کشور سالم است.

وی اضافه کرد: در زمینه وجود فلزات سنگین در طیور نیز ذهنیت خوبی در جامعه وجود ندارد اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد میزان فلزات سنگین در محصول مرغ کمتر از مقدار مجاز بوده است. رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در نمونه‌های متعددی که سازمان تهیه کرده میزان اسید فسفریک مورد استفاده در مکمل‌های معدنی و خوراکی، دارای فلزات سنگین بالا بوده است. خلج افزود: به این شرکت‌ها اخطار کرده‌ایم که خوشبختانه مسیر تولید را تغییر داده‌اند و اکنون تولیدات این شرکت‌ها در حال آزمایش است. وی افزود: برای حفظ سلامت جامعه فعالیت کارخانه‌های مشکل‌دار متوقف شده است و اجازه واردات را داده‌ایم. این مسوول گفت: در تفاهمنامه 12‌بندی با معاونت اموردام و مشاور وزیر جهاد کشاورزی برای تولید بهداشتی خوراک دام و طیور، آسیامیکسرها در واحدهای مرغداری حذف می‌شود. رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: خوراک مصرفی دام و طیور باید در کارخانه‌های تخصصی صنعتی با استفاده از فناوری روز دنیا تولید شود و تولید آنها داخل مرغداری‌ها با استفاده از آسیامیکسرها نادرست است. وی گفت: در تولید و نگهداری خوراک دام، طیور و آبزیان باید به ماینوتوکسین‌ها، توکسین‌ها، فلزات سنگین، انگل‌ها و 15عامل میکروبی توجه کرد. خلج اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولیان اصلی بهداشت خوراک دام باید حرکت دوسویه‌یی را آغاز کنند؛ هر چند این امر هزینه زیادی را می‌طلبد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر