تخت‌های ایجاد شده در دولت یازدهم معادل نصف آمار تاریخ ایران

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۱۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به احداث 2هزار و ٥٨٦تخت مراقبت‌های ویژه در دولت یازدهم دوره اشاره کرد و گفت: احداث این شمار تخت معادل 5٠درصد کل تخت‌های مراقبت ویژه در طول تاریخ ایران است که اقدامی بی‌نظیر به شمار می‌آید.

به گزارش تعادل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدحسن هاشمی در دومین جشنواره مشاهیر پزشکی کشور، افزود: طی فعالیت دولت یازدهم درپرداختی از جیب مردم و توزیع و کنترل دارو با حدود 42درصد کاهش روبه رو بوده‌ایم، نوسازی 30هزار تخت و احداث 21هزار تخت بیمارستانی ظرف 2سال اخیر و نیز احداث 21پایگاه اورژانس هوایی از جمله اقدامات این سال‌ها است. هاشمی یادآور شد: مرگ و میر نوزاد و مادر طی سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم؛ این میزان در کرمان نیز در 2سال گذشته صفر بوده است. وی بیان کرد: طبابت، امروز بدون اخلاق فایده‌یی ندارد؛ اخلاق، چیزی جز انجام عاشقانه آنچه به درد مردم و التیام آنها بخورد، نیست که البته باید همراه با مودت و مهرورزی باشد. هاشمی افزود: ما پزشکان بیش از دیگران وظیفه داریم از اخلاق، پاسداری و از هرگونه خطا پرهیز کنیم. وی خاطرنشان کرد: امروز همه مردم می‌دانند که پزشک باید حداقل یک سوم عمرش را تحصیل کند اما اطلاع کمتری از مسوولیت اجتماعی پزشک دارند. وزیر بهداشت به ضرورت نمایش تصاویر زیبای پزشکی درکنار اتفاقات تلخ آن و خودداری از سیاه نمایی جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: با این حال گزارش‌هایی که به مسوولان کشور می‌رسد همواره نشان‌دهنده اعتماد جامعه به این قشر است و مجموعه عملکرد جامعه پزشکان در طرح تحول سلامت باعث افزایش اعتماد در نگاه مردم شده است.

مشکلات مردم نباید مخفی بماند

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز بر موضوع بیمه و بودجه و حقوق مردم خاطرنشان کرد: فقط ٢٠درصد تولیت در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی آن برعهده دستگاه‌های اجرایی دیگر است. هاشمی ادامه داد: مشکلات مردم در موضوع غذا، هوا و آب آشامیدنی بسیار زیاد است و نباید مخفی بماند که البته این شفاف‌سازی نباید در جهت مایوس کردن مردم باشد. وی همچنین به اقدامات کنترلی درباره بیماری‌های واگیردار هم اشاره کرد و آن را مایه خرسندی دانست.

وزیر بهداشت به عنوان نمونه گفت: آمار مبتلایان بیماری مالاریا که در سال‌های گذشته در کرمان بالغ بریک هزار تن گزارش می‌شد اکنون به 6تن رسیده که همین شمار هم به دلیل انتقال بیماری از کشورهای همسایه بوده است.


کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی

هاشمی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی درکشور تاکید کرد: از نظر نیروی انسانی دچار کمبودیم و با وجود داشتن قشر تحصیلکرده همچنان نیازمند پزشک و دندانپزشک و متخصصان بین رشته‌یی به ویژه در مناطق محروم هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر