کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۰۶

بدهی 700 میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

ایسنا مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از سرمایه‌گذاری این موسسه در زمینه ساخت دو واحد تولیدی پالایشگاهی و پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ٣٢٠میلیون دلار در شهرستان‌های بیجار و مریوان خبر داد. دکتر شهاب‌الدین غندالی در نشست با فرهنگیان استان کردستان در سالن مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) سنندج؛ با اعلام این خبر افزود: این صندوق یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار برای ساخت شرکت پتروشیمی در شهر بیجار و ١٢٠میلیون دلار برای ساخت پالایشگاه در شهر مریوان سرمایه‌گذاری می‌کند. غندالی افزود: بر اساس متن قانون سهم عضو، سهم دولت و سود حاصل از سرمایه‌گذاری مجموع این دارایی پس از بازنشستگی به اعضاء پرداخت خواهد شد. وی گفت: از سال ٩٢ به پیشنهاد دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش موسسه مقرر شد در طول خدمت فرهنگیان نیز خدماتی نیز به آنان ارائه شود از این‌رو با اصلاح اساسنامه امکان گسترش خدمات حین خدمت مقدور شده و فرهنگیان بیشتری از مزایای عضویت در موسسه بهره گرفته‌اند. مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به رکود فعالیتهای اقتصادی در چند سال گذشته در کشور اشاره کرد و با اعلام اینکه امروز به تدریج این رکود در حال تبدیل به رونق است گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در نظر دارد بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند تا سودآوری پایدار برای فرهنگیان عضو ایجاد کند. مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، ارزش ریالی موسسه را در حال حاضر 6700میلیارد تومان ذکر کرد. وی همچنین به بدهی ٧٠٠میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: براساس قانون تاسیس این موسسه، دولت باید معادل حق عضو پرداختی از سوی اعضا را به حساب صندوق واریز کند که از سال٨٩ تاکنون مبلغی از سوی دولت به حساب موسسه واریز نشده است و دولت باید این مبلغ را پرداخت کند.


بدهی300 میلیارد تومانی بیمه‌ها

مهر رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علی‌اصغر پیوندی اظهارداشت: ۵۳درصد از جمعیت استان تهران که شامل ۵میلیون و ۳۰۰هزار نفر می‌شود، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۷بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های حوزه درمان، مربوط به تخت‌های بیمارستانی و اورژانس‌ها است. زیرا، اورژانس ویترین بیمارستان است و اگر خدمات خوبی در این بخش به بیماران ارائه شود، قطعا آن بیمارستان دارای کارکرد مطلوبی است.

پیوندی از اورژانس بیمارستان‌های امام حسین(ع) و شهدای تجریش به عنوان شلوغ‌ترین اورژانس‌های تهران نام برد و افزود: ازدحام در این اورژانس‌ها ناشی از مراجعاتی است که از سراسر کشور و حتی کشورهای اطراف به این بیمارستان‌ها داریم. وی از افزایش ۱۷۰تخت مراقبت‌های ویژه در سال گذشته خبر داد و گفت: با این وجود، از وضعیت استاندارد ملی در تامین تخت‌های بیمارستانی عقب هستیم و حداقل ۲۲۰۰تخت بیمارستانی نیاز داریم که به استانداردها برسیم.

وی همچنین از تفاهم با شرکت‌های خارجی برای راه‌اندازی ۱۰۰۰تخت بیمارستانی در شرق تهران خبر داد و گفت: کار جایابی این بیمارستان انجام شده و به زودی احداث آن آغاز می‌شود.

پیوندی از احداث دو بیمارستان ۱۲۰تختخوابی و ۲۶۰تختخوابی در جنوب شرق و جنوب تهران خبر داد و افزود: بالغ بر ۴۱هزار مترمربع بهسازی و نوسازی فضاهای بیمارستانی و اورژانس را انجام داده‌ایم. وی در ادامه به وضعیت بدهی بیمه‌ها به عنوان چالش پیش روی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات به مردم نام برد و گفت: بیمه‌ها در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی این دانشگاه بدهکارند که بیشترین میزان آن با ۱۷۰میلیارد تومان متعلق به سازمان بیمه سلامت است.


هزینه کرد 13 درصد کل منابع سلامت برای درمان دیابت

ایرنا مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو گفت: اکنون 13درصد کل منابع نظام سلامت کشور برای درمان بیماری دیابت هزینه می‌شود. فرزاد پیرویان روز یکشنبه در همایش «اقتصاد سلامت» افزود: دولت‌ها باید برنامه‌ریزی درستی در مورد دیابت و کنترل این بیماری داشته باشند زیرا این میزان هزینه در بخش دیابت نسبت به سلامت خیلی بیشتر است و تا سال‌های آینده نیز افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: 246میلیون دیابتی در جهان داریم که تا سال 2025میلادی به 380میلیون نفر می‌رسد و این رقم در ایران نیز چهار میلیون و 900هزار دیابتی خواهد بود.


هر دیابتی در سال 10 هزار دلار هزینه دارد

مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هزینه نظام سلامت برای دیابتی‌ها بالاست، ادامه داد: هر بیمار دیابتی در سال 10هزار دلار هزینه دارد و اگر قند خون کنترل شود، هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد. پیرویان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت بحث داده‌هاست و باید حتما برای جمع‌آوری نظام دیتای کامل اقداماتی صورت گیرد. وی گفت: وجود داروهای هم شکل و هم آوا و برندهای مختلف، یک مشکل جدی است که باید در این زمینه رویکردی جامع در مدیریت درمان داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر پیامدهای اثربخش، برخی از این مشکلات را نیز حل کرد. همایش یک روزه «اقتصاد سلامت» امروز (یک‌شنبه) با حضور جمعی از پزشکان داروساز و متخصصان در هتل اوین برگزار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر