کوتاه از سلامت

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۰۸

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران عنوان کرد: بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان است که با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری و درمان است.

دکتر بابک شریف‌کاشانی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علت‌های مرگ و میر در ایران بوده و نارسایی قلب در صدر جدول بیماری‌های قلبی قرار دارد. وی افزود: به همین دلیل در پنجمین دوره از کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی ایران به مسائلی از جمله مشکلات قلبی و عروقی که منجر به نارسایی قلبی می‌شود، داروهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، روش‌های جدید درمانی، یافته‌های جدید در حوزه پیوند، پرستاری قلب و غیره پرداخته خواهد شد و پزشکان داخلی فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات با پزشکان خارجی به دست می‌آورند. دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران یادآور شد: این دوره از کنگره نسبت به دوره‌های گذشته دارای مطالبى با وسعت و عمق بیشتری بوده و پزشکان ایرانی در حوزه قلب و عروق اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند که می‌توانند به پزشکان خارجی معرفی کنند.


شکستگی شانه دومین حادثه شایع ارتوپدی

عضو انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، شکستگی شانه را دومین حادثه شایع ارتوپدی دانست و گفت: به افرادی که از ناحیه شانه دچار آسیب می‌شوند، توصیه می‌شود اگر بعد از گذشت 48ساعت نتوانستند دست خود را حرکت دهند، حتما برای انجام معاینات بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن دکتر فریبرز عزیزی در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران اظهار کرد: حوادث در قسمت شانه بعد از شکستگی مچ از شایع‌ترین حوادث ارتوپدی است. متاسفانه حوادث در شانه به گونه‌یی است که مانند سایر قسمت‌های استخوان خود را با درد و تورم نشان نمی‌دهد و فرد بعد از گذشت سال‌ها به دلیل عدم توانایی در حرکت شانه متوجه شکستگی آن می‌شود. این متخصص ارتوپدی افزود: تاندون‌های شانه به صورت نخ است که به کمک کلاهک به هم وصل شده است که اگر یکی از تاندون‌ها دچار مشکل شود فرد می‌تواند به کمک سایرقسمت‌های تاندون حرکات دست خود را ادامه دهد. وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل به افرادی که از ناحیه شانه دچار آسیب می‌شوند، توصیه می‌شود اگر بعد از گذشت 48 ساعت نتوانستند دست خود را حرکت دهند حتما برای انجام معاینات بیشتر به پزشک مراجعه کنند. همچنین اگر استخوان دچار شکستگی شود با علائمی مانند درد و تورم همراه است که این علائم در شکستگی شانه صادق نیست به گونه‌یی که حتی پزشک با تصویربرداری معمولی قادر به تشخیص نخواهد بود و در صورت مشکوک بودن به شکستگی باید برای تشخیص نهایی سی تی اسکن تجویز کند. وی یادآور شد: زمانی که پزشک به آسیب ناشی از تاندون یا بافت نرم مشکوک باشد برای بیمار‌ ام‌آر‌ای تجویز می‌شود بنابراین دقت در تشخیص اولیه بسیار مهم است. عزیزی با بیان اینکه شانه دارای بافت پرخون است، گفت: به همین دلیل برای درمان شکستگی نمی‌توان این قسمت را گچ گرفت و تنها راه درمان بستن پانداژ دست فرد است به گونه‌یی که دست به سینه چسبیده و از گردن آویزان باشد. به این افراد توصیه می‌شود در این مدت باند دست‌ را باز نکنند و بعد از درمان نیز به مدت توصیه شده از انجام کارهای سنگین به‌شدت خودداری کنند.


همکاری ایران و فرانسه

در حوزه سلامت

در راستای حضور شرکت‌های اروپایی در کشور کمپانی دانش‌بنیان «مدیا تیک لب» فرانسه صادرات خود را به ایران آغاز و قرار است خط تولیدی هم به‌زودی در کشور دایر شود.

«بن» مدیر ارشد این کمپانی که به ایران آمده در خصوص همکاری با ایران گفت: کمپانی « مدیا تیک لب» محصولاتی فرانسوی با استانداردهای بالا تولید می‌کند و در این زمینه 20 سال سابقه فعالیت دارد. وی ادامه داد: بازار ایران را می‌شناسم. البته قبلا هیچ‌وقت در این بازار فعالیت اقتصادی نداشته‌ام.

علی اسکندری مدیرعامل شرکت «جهان تیوا پارا» گفت: محصولات فرانسوی از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردارند اما متاسفانه قبل از تصویب برجام و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه ارتباط با شرکت‌ها سخت بود اما اکنون راه‌های ارتباطی تسهیل شده و اروپایی‌ها بازار بکر ایران را می‌پسندند. بناداریم خط تولید محصولات فرانسوی را در ایران راه‌اندازی کنیم و درباره این موضوع توافق طرفین حاصل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر