چشم‌انداز هفته

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۹۰

فعالیت 37‌ هزار بوفه بدون مجوز در مدارس

ایرنا داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی می‌گوید از بین 57‌هزار بوفه در مدارس کشور 20‌هزار بوفه با مجوز فعالیت می‌کنند. به گفته روستایی طبق توافق وزرای آموزش و پرورش و بهداشت بوفه مدارس یا پایگاه‌های تغذیه سالم از طرح ارائه شده پیروی نکنند باید جمع‌آوری شوند. در همین رابطه، محمد اسماعیلی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس نیز از ممنوعیت عرضه و توزیع سوسیس، کالباس و نوشابه‌های گازدار در بوفه‌های مدارس طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش خبر داد.


آموزش عمومی لازمه توسعه همه‌جانبه

ایسنا محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد: دوره آموزش ابتدایی حساس‌ترین دوره و شالوده نظام آموزش و پرورش کشور به شمار می‌رود. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، افزایش کیفیت آموزش عمومی در دوره‌های پیش دبستانی و دبستانی را یکی از راهکارهای الزامی در برقراری عدالت آموزشی دانست.


تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

فارس آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد ابهامات جدیدی شده است که نشان از وجود گِره در طرح بومی گزینی وزیر آموزش و پرورش دارد. پیش‌تر براساس اعلام این وزارتخانه مقرر شده بود تا 3700 نفر از طریق آزمون استخدامی وارد دستگاه آموزش و پرورش شوند و 1300 نفر با استفاده از سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران جذب شوند.

با این حال، به‌رغم اینکه از 16 آبان ماه تاکنون نیز فرآیند مصاحبه علمی از پذیرفته‌شدگان آغاز و هم‌چنان ادامه دارد و با وجود اینکه بارها و بارها مسوولان آموزش و پرورش خبر از اعلام نتایج نهایی این آزمون دادند، هنوز خبری از این موضوع نیست. به گزارش فارس، اکنون که وقفه نسبتا طولانی در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش افتاده است ظاهرا مشکلاتی در این آزمون وجود دارد که در واقع گره در کار بومی گزینی رخ داده است.


۷ پروژه آموزشی خیرساز در تهران افتتاح می‌شود

مهر نعمت بنی‌آدم در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ۳۰۰ جشنواره تکریم در مدارس خیرساز تهران برپا شد، گفت: مجمع خیرین با کمک آموزش و پرورش یک برنامه برای تکریم و جذب خیرین جدید در ۳۰۰ مدرسه خیرین استان تهران انجام داده است. وی افزود: در مهرماه سال تحصیلی گذشته پروژه خیرین‌ساز با تعهد ۳۰میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد و در شرایط فعلی نیز هفت پروژه در مناطق ۶، ۷، ۸ و ۱۶ در دهه فجر افتتاح خواهد شد.


هشدار نسبت به پدیده چاقی دانش‌آموزان

ایسنا مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، با هشدار به خانواده‌ها در خصوص پدیده چاقی دانش‌آموزان اظهارکرد: فعالیت‌های حرکتی مختلفی برای مقابله با پدیده چاقی در مدارس همچون المپیادهای درون مدرسه‌ای، نرمش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌یی و حیاط پویا پیش‌بینی شده است. حمیدی با تاکید بر اینکه مدارس جدید الاحداث باید سالنی برای انجام فعالیت ورزشی در نظر بگیرند، افزود: در کنار درس تربیت‌بدنی فعالیت فوق برنامه را طوری افزایش داده‌ایم که دانش‌آموزان 3 ساعت در هفته فعالیت ورزشی به عنوان فعالیت فوق برنامه داشته باشند.


صدور 7 حکم قضایی

برای انبوه‌سازان منطقه ۲۲

مهر اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران در راستای ملزم ساختن تعاونی‌ها و انبوه‌سازان به تامین فضای آموزشی، از صدور هفت حکم قضایی برای انبوه‌سازان منطقه ۲۲ خبر داد. مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران تاکید کرد: تاریخ برخی از مدارس بیش از ۱۱۰ سال است، برخی از اینها نیازمند تخریب و نوسازی هستند. علاوه بر مدارس فرسوده با کمبود مدارس در شهر تهران نیز مواجه هستیم. برگزاری این جشنواره‌ها به فراگیر کردن فرهنگ خیرین مدرسه ساز کمک می‌کند.


افزایش سهم پژوهش

به 4درصد تولید ناخالص ملی

ایلنا محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در رسیدن به مرجعیت علمی در جهان و اشاره به اینکه مسیر توسعه پایدار از آموزش و پرورش می‌گذرد، در راستای تربیت منابع انسانی فرهیخته، اندیشمند و پژوهشگر خواستار نهادینه شدن فرهنگ پژوهش از ابتدایی‌ترین سال‌های ورود به نظام اموزشی کشور شد. وزیر علوم با بیان اینکه هم‌اکنون صرفا 47/0 تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص دارد گفت: «باید تا پایان برنامه ششم به 3درصد و تا سال ۱۴۰۴ به ۴درصد افزایش یابد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر