معوقات بانک‌ها ۲۲۰هزار میلیارد تومان است

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۲



ادامه از صفحه3

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها مد نظر دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک باید از بانک‌ها کمک بگیرند. صندوق‌هایی که در بورس فعالیت می‌کنند مورد اعتماد مردم هستند و می‌توانند سرمایه‌گذاری را در کشور مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های حقوقی کارآمد در قالب یک نظام صنعتی مدرن شکل نگرفته‌اند. گردش پول زاید در کشور نباید زمینه‌ساز مفسده باشد اگر قرار است نظارت در 5 بخش انجام شود، پرداخت‌های مالی نیز باید در 5 بخش انجام شود. مشاور عالی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌یی ویژه برای خروج از رکود در کشور دارد، افزود: این خروج از رکود در سه سطح دنبال می‌شود. نخست تصمیماتی که باید وزارتخانه‌ها بگیرند سپس تصمیماتی که باید به تصویب هیات وزیران برسد و سوم تصمیماتی که باید به تصویب مجلس برسد. بخش 1 و 2 از مرحله تصویب گذشته و ابلاغ شده است. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش سوم تاخیرات بسیار زیادی به‌وجود آمده است. بودجه عمرانی کشور، اجرای طرح‌های ملی و استانی و توجه ویژه به بازار مسکن می‌توانند به خروج از رکود در کشور کمک کند. ترکان به تخصیص 100درصدی بودجه عمرانی استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به بازار مسکن یکی از ابزارهایی است که کشور می‌تواند از رکود خارج شود. متاسفانه پروانه‌های صادر شده در استان‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: معوقات پنهان و آشکار کشور بیش از 82 هزار میلیارد تومان، معوقات مسکن مهر 48هزار میلیارد تومان و طرح‌های زودبازده 23 میلیارد تومان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر