اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۴۳

محمد غرضی در نمایشگاه مطبوعات: تولید نفت عربستان را نصف کردم

«مصوبات اوپک را امضا نکردم تا تولید نفت خام کاهش یافت، بنابراین تولید نفت عربستان از ١٠میلیون به ٥ میلیون رسید.» اینها سخنان سید‌محمد غرضی وزیر اسبق نفت و کاندیدای ریاست‌جمهوری سال 1392 است. سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت، پیش از ظهر دیروز (دوشنبه ١٩ آبان ماه) در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با شانا، اظهارکرد: وقتی بنده وزیر نفت شدم، عربستان روزی ١٠میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت خام صادر می‌کرد؛ در حالی که صادرات ایران در آن مقطع حدود ٣٠٠هزار بشکه بود؛ با این حال ما جلو عربستان ایستادیم و تولید ما ٢,٤ و عربستان ٥ میلیون بشکه شد.

غرضی در این زمینه تصریح کرد: در آن زمان، مصوبات اوپک باید به امضا همه اعضا برسد؛ از این رو من از این فرصت استفاده کردم و مصوبات را امضا نکردم، تا وقتی ٢٤میلیون بشکه تولید روزانه نفت به ١٦میلیون رسید؛ از این رو با کاهش تولید، قیمت بالا نگه داشته شد.


عسلویه دارای پردیس فرهنگی می‌شود

در پی امضای تفاهمنامه فرهنگی بین وزارت نفت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توسعه همکاری‌های دو طرف در خصوص فراهم کردن امکانات فرهنگی و احداث مراکز و مجتمع‌های فرهنگی در گستره صنعت نفت کشور، وزیر نفت با پیشنهاد روابط عمومی این وزارتخانه با احداث پردیس فرهنگی در منطقه عسلویه موافقت کرد.

این گزارش حاکی است سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اداره کل روابط عمومی در همکاری با سایر واحدهای مربوطه مطالعات و اقدامات لازم را در خصوص تحقق این طرح انجام خواهند داد. شایان ذکر است که پر کردن ایام فراغت کارکنان و خانواده‌های آنان به ویژه در مناطق دوردست صنعت نفت از اهم امور و اهدافی است که اداره کل روابط عمومی با پشتیبانی وزیر نفت پیوسته در پی انجام و پیگیری آن بوده است و امضای تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گام‌ مهمی در راستای تحقق این امر به شمار می‌رود.


کاهش حجم آب سدهای تهران

حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تامین‌کننده آب استان تهران با کاهش 39میلیون مترمکعبی درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 398میلیون مترمکعب رسیده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حجم آب موجود در مخزن سدهای پنج‌گانه استان تهران تا روز یک‌شنبه با کاهش 39میلیون مترمکعبی درمقایسه با حجم 436میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود 398میلیون مترمکعب رسید.

همچنین حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تا زمان مورد بررسی، با حدود یک‌درصد کاهش درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 64 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر