روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۹۵

زاهدان؛ مسیر جدید صادرات برق ایران

ایرنا| عملیات ساخت نیروگاه 540 مگاواتی سیکل ترکیبی بخش خصوصی افق زاهدان با حضور ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو آغاز شد.

ماندانا زنگنه، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: اینک 6 نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 2هزار و 700مگاوات در استان در حال اجراست. ماندانا زنگنه ادامه داد: از مجموع 6 نیروگاه در دست ساخت سه نیروگاه دولتی است که در چابهار با ظرفیت 160مگاوات وابسته به بنیاد مستضعفان، ایرانشهر با ظرفیت 160مگاوات و زاهدان با ظرفیت 500مگاوات وابسته به شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران در حال انجام است. وی ادامه داد: همچنین سه نیروگاه خصوصی در زاهدان شامل یونیت اینترنشنال با ظرفیت 88مگاوات، پارسیان با ظرفیت 500مگاوات و آلا افق طوس با ظرفیت 540مگاوات است. به گفته استاندار سیستان‌وبلوچستان، کشورهای افغانستان و پاکستان برای تامین انرژی برق خود مسیر مطمئنی جز ایران ندارند و این استان با دارا بودن فرصت‌های مناسب در تولید برق و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند. علی اوسط هاشمی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این بخش با توجه به نیاز جدی این کشورها به صادرات برق از ایران زمینه توسعه سیستان‌وبلوچستان و سوددهی فراوان را برای علاقه‌مندان این عرصه فراهم می‌کند. استان سیستان‌وبلوچستان واقع در جنوب شرق کشور افزون بر هزار و 200کیلومتر مرز خشکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310کیلومتر مرز آبی با کشورهای حوزه دریای عمان دارد.


ادامه مذاکرات ایران و ژاپن در حوزه انرژی

پاون| حمیدرضا تشیعی رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو ظهر دیروز (یک‌شنبه) با «یوکی هارو کوبایاشی» نماینده ارشد سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در مورد نحوه تداوم همکاری‌های دو کشور در حوزه صنعت آب و برق گفت‌وگو کردند. در این نشست در مورد تسریع در روند اجرایی پروژه‌های مهمی چون «ارتقای ظرفیت شرکت‌های خدمات انرژی و انجام پروژه‌های نمونه در ساختمان‌های دولتی»، «تدوین طرح جامع شناسایی، به کارگیری و بومی‌سازی فناوری‌های سازگار با محیط زیست در صنعت برق ایران» و «اختصاص وامODA برای اجرای طرح توسعه و بهینه‌سازی انرژی نیروگاه شهید رجایی و شهید مفتح» بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین در این نشست در مورد مطالعات کاهش آب بدون درآمد و اجرای یک پروژه پایلوت در خوانسار، برگزاری دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی نیز مورد بحث قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر