کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۵۸

تشکیل جلسه بررسی وضعیت میدان‌های غرب کارون

ایسنا| نشست مشترک شرکت مهندسی و توسعه نفت و برخی پیمانکاران توسعه‌یی با موضوع بررسی و رفع موانع موجود در نحوه تحویل و تحول طرح‌های یاران شمالی، آزادگان شمالی و یادآوران در دفتر شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

سلطان کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ابتدای این جلسه بیان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که افزایش تولید بعد از برجام در میادین غرب کارون بدون حضور و همدلی 3شرکت بزرگ مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب عملی نبوده و تلاش و همکاری بی‌وقفه این 3شرکت، موجب افزایش تولید نفت در غرب کارون شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این همکاری به‌خصوص میان شرکت اروندان و متن باعث شده تا سقف تولید شرکت اروندان به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد و امیدواریم تا پایان سال جاری میزان تولید از میادین تحت سرپرستی این شرکت به مرز ۴۵۰ هزار بشکه افزایش یابد. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به دلیل اهمیت و جایگاهی که میادین مشترک دارند، تحویل و تحول آنها در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

کمالی توسعه میادین مشترک را پیشرفتی عظیم به نفع مصالح کشور دانست و یادآور شد: گماردن مدیران جوان و متخصص برای مدیریت این میادین مشترک، نشان‌دهنده آن است که تلاش می‌شود با حضور نیروهایی پویا و شاداب، پروژه را با سرعت هرچه بیشتر به اتمام برسانیم. در ادامه این نشست نورالدین شهنازی‌زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، نتیجه مطلوب برداشت نفت را مرهون نگرش مشترک و همدلی 2شرکت اروندان و متن برشمرد و افزود: همواره حضور بهره‌برداری همفکر، باعث تسهیل در تمام امور می‌شود و جای بسی خوشحالی است که شرکت اروندان بنای تعامل سازنده را داشته و توانستیم منافع مشترک را در اسرع وقت تامین کنیم. شهنازی‌زاده در پایان سخنان خود اظهار کرد: با نگاهی عمیق به این موضوع که هر 2شرکت زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، دیدگاه تعاملی برای انجام بهینه تمامی جوانب کار قوت می‌گیرد.


معرفی 25 طرح پتروشیمی به سرمایه‌گذاران

نیپنا| مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از معرفی و پیشنهاد اجرای 25 طرح جدید به سرمایه‌گذاران به صورت منفرد یا مشترک خبر داد.

فرناز علوی اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید با هدف تامین نیاز داخل و نیز رشد صادرات با بهره‌برداری از طرح‌های جدید محقق خواهد شد و می‌توانیم نقش موثری در بازارهای مختلف خارجی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گسترش بهره‌برداری از منابع گازی منجر به افزایش تولید انواع محصولات پتروشیمی می‌شود، گفت: زمینه بسیار خوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است و همکاری و انتقال دانش فنی و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند در آینده نزدیک بسیاری از نیازهای صنایع عمده کشور را تامین کند.

علوی افزود: 25 طرح جدید تولیدی را به صورت منفرد یا مشترک برای ساخت و مشارکت سرمایه‌گذاران پیشنهاد داده‌ایم و 5 طرح دیگر نیز برای تامین خوراک عرضه شده است. مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پتروشیمی موتور توسعه اقتصادی کشور است و باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه این صنعت با مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی افزود: اکنون موقعیت مناسبی برای تکمیل زیرساخت‌ها و تامین الزام‌های مورد نیاز جهش دوم صنعت پتروشیمی فراهم شده است و رشد صادرات و حضور فعال‌تر بازیگران این صنعت در بازارهای منطقه‌یی و جهانی، بیانگر به وجود آمدن بستر مناسب جهت بهره‌مندی بیشتر از پتانسیل‌های بین‌المللی و نیز نوید ‌دهنده افقی روشن از ارتقای جایگاه جهانی کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر