برگزاری مانور بحران در نیروگاه طرشت

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۵۷


تعادل| صبح دیروز شنبه 18دی مانور بحران با مشارکت سازمان آتش‌نشانی- نیروی انتظامی و صنعت برق در محل نیروگاه طرشت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری توانیر برای سنجش میزان عملکرد و آمادگی پرسنل در برابر بحران‌ها و حوادث احتمالی، مانور بحران در محل نیروگاه شهید فروری طرشت برگزار شد.

به گفته فراهانی، مدیرعامل نیروگاه شهید فیروزی طرشت، این مانور با مشارکت سازمان آتش‌نشانی - نیروی انتظامی و صنعت برق و با استفاده از پتانسیل‌های داخلی نیروگاه انجام شد. به گفته فراهانی در این مانور هماهنگی خوبی میان واحد ایمنی نیروگاه، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی وجود داشت که نسبت به سال‌های گذشته رکورد بهتری به جا گذاشته شد. وی درخصوص اهمیت نیروگاه طرشت نیز گفت: ایمنی این نیروگاه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر، از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل تمهیدات لازم برای کسب آمادگی پرسنل و نهادهای مسوول در برابر حوادث احتمالی اندیشیده شده است. فراهانی در عین حال خاطرنشان کرد: آمادگی در برابر حوادث در همه نیروگاه‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود و به این منظور سالانه و به صورت مرتب، مانورهایی جهت بالا بردن میزان آمادگی پرسنل نیروگاه‌ها برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، پی‌ریزی این نیروگاه به حدود 6 دهه قبل برمی‌گردد و هم‌اکنون به عنوان قدیمی‌ترین نیروگاه کشور و نمادی از توانمندی صنعت برق کشور در شصتمین سال بهره‌برداری مستمر خود قرار دارد. این نیروگاه دارای 4واحد بخاری آلستوم فرانسه با توان نامی 12.5مگاوات است. گفتنی است‌، ظرفیت تولید آن در بدو احداث معادل بیش از50 درصد نیاز برق پایتخت بوده است. این نیروگاه که مهد پرورش بسیاری از گردانندگان و نخبگان پیشین و کنونی صنعت برق کشور بود در گذشته محل استقرار نخستین دیسپاچینگ شبکه سراسری و برخی از دفاتر ستادی و عملیاتی صنعت برق همچنین مقر طرح‌های توسعه نیروگاه‌ها بوده است. هم‌اکنون نیز این نیروگاه به اعتبار قرار داشتن در حوزه شهری تهران و برخی ویژگی‌ها، مطلوب‌ترین مکان برای اجرای طرح‌های پایلوت نیروگاهی برای اشاعه به سایر نیروگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر