کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۹۱

واردات تکنولوژی برای ازدیاد برداشت

ایلنا عبدالرسول میرزایی، مدیرعامل پالایشگاه رهام درباره واردات سه تکنولوژی جهت ازدیاد برداشت از میادین نفتی گفت: بعد از کم شدن تحریم‌ها موفق شدیم سه تکنولوژی در حوزه ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت را وارد کنیم که ازجمله آنها جت دریلینگ جهت افزایش برداشت 300درصدی است.

وی دیگر تکنولوژی ازدیاد برداشت را فیش پوینت عنوان کرد و افزود: به این تکنولوژی در میادین مشترک نیاز است و سهامدار این تکنولوژی نیز استات اویل است.

میرزایی توضیح داد: از تکنولوژی فیش پوینت فعلا به‌صورت آزمایشی در یک حلقه چاه در مناطق نفتخیز جنوب استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سومین تکنولوژی که توانستیم بعد از رفع تحریم‌ها وارد صنعت نفت کنیم، تکنولوژی شکافت هیدرولیک است که جزو تکنولوژی‌های فوق‌العاده گران است و فعلا در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه رهام خاطرنشان کرد: تمام این تکنولوژی‌ها در انحصار کانادا و امریکاست و ما مستقیما این تکنولوژی را از کانادا وارد ایران کردیم.


پالایش و پخش؛ برنده HSE

شانا مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را در بین 4شرکت تابعه وزارت نفت برتر اعلام کرد.

سید باقر مرتضوی در آیین شانزدهمین دوره جام برتر HSE پالایش و پخش، این شرکت را به دلیل نداشتن حادثه جدی در 6ماه نخست امسال برتر معرفی کرد. وی با اشاره به اینکه HSE برای جلوگیری از هزینه مترتب بر تولید است، افزود: HSE به یعنی با پیشگیری از حوادث، سرمایه موجود را صرف تولید در کشور کنیم.

به گفته مرتضوی، برای رسیدن به توسعه پایدار تولید در کشور راهی جز رعایت مسائل HSE وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازماندهی HSE پیمانکاران و ملزم کردن آنها به رعایت دستورالعمل‌ها، آموزش نیازمحور پرسنل HSE، بررسی عمیق و دقیق حوادث، عملیاتی شدن HSE، برنامه‌محوری (برنامه‌ها کمی و قابل اندازه‌گیری باشد)، درگیر کردن همه افراد در بحث HSE و برخورد با افراد سهل‌انگار و خاطی در بروز حوادث ازجمله راهبردهای جدید بخش HSE وزارت نفت است.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت، با اشاره به اینکه آموزش باید در همه رده‌های سازمانی صورت گیرد، گفت: تفاهمنامه آموزشی همه نیروهای سازمانی در زمینه HSE با حراست در دست پیگیری است که به زودی اجرایی خواهد شد.


تفاهمنامه ایران و آلمان در پروژه‌های برقی

ایرنا شرکت اس آ جی (SAG) آلمان و شرکت صانیر ایران برای همکاری در زمینه مهندسی و اجرای پروژه‌های خطوط انتقال، توزیع و تولید برق تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر)، این همکاری با هدف هم افزایی و توسعه بازارهای شرکت صانیر و SAG انجام می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی بین‌الملل شرکت SAG آلمان درباره این تفاهمنامه گفت: این شرکت با بررسی‌های خود تصمیم گرفته است با شرکت‌های بزرگ و حرفه‌یی در صنعت انرژی مانند صانیر همکاری راهبردی داشته باشد.

رالف تیمیر ادامه داد: همکاری‌های مشترک در مناقصه‌ها و پروژه‌های آتی، تامین منابع مالی، آموزش و انتقال تجربیات فنی از مهم‌ترین محورهای همکاری دوجانبه است.

این مدیر آلمانی اضافه کرد: ما برای نخستین‌بار در ایران برای همکاری‌های راهبردی در بخش انرژی حضور داریم. مدیرعامل صانیر در این دیدار گفت: شرکت صانیر با سابقه بیش از 22سال فعالیت در عرصه انرژی و اجرای بیش از 220پروژه در کشورهای منطقه از جایگاه ویژه‌یی برخوردار است.

بهمن صالحی ادامه داد: این شرکت در بخش انرژی منطقه و کشورهای دارای ریسک مانند عراق و سوریه نیز برای اجرای پروژه‌ها حضوری فعال دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر