روی خط نیرو

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۳۷

سهم 14 درصدی تهران از برق کشور 

پاون مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: امسال در کلان‌شهر تهران 37روز با پیک مصرفی بالای 3500مگاوات مواجه بوده‌ایم که تنها برای جبران هزینه‌های آن نیازمند 2‌هزار و 400میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم. سیدمحمد هاشمی با اشاره به تعداد مشترکان برق در تهران بزرگ، گفت: هم‌اکنون 4.5‌میلیون مشترک برق در تهران وجود دارد که از این تعداد 3‌میلیون 200‌هزار مشترک خانگی، 375‌هزار عمومی، 11‌هزار و 748 صنعتی، یک‌هزار و 200مشترک کشاورزی و بقیه نیز مربوط به روشنایی معابر عمومی و... است.

وی افزود: تهران به تنهایی 14درصد از کل توزیع برق کشور را دربرمی‌گیرد. وی اظهار داشت: سال گذشته پیک بار مصرفی در تهران 4‌هزار و 159مگاوات بود که البته این میزان در سال جاری با یک افزایش نسبی به 4‌هزار و 335مگاوات رسیده است. مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت: کل فروش انرژی کشور، معادل یک‌ششم کل نیاز شرکت‌های توزیع و هزینه‌های آنان در زمینه‌های مختلف است.

مهندس هاشمی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان در تهران خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم و از مردم دعوت می‌کنیم برای تداوم این سیاست در امر صرفه‌جویی برق به‌ویژه در ساعت‌های پیک مصرف با ما همکاری کنند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ما اجازه داده شده ‌هزار میلیارد تومان از فاینانس استفاده کنیم که البته هنوز در مرحله مذاکره است. هاشمی ادامه داد: هم‌اکنون از نظر شاخص مصرف برق در جهان در رتبه چهاردهم دنیا هستیم و متاسفانه جزو پرمصرف‌ها محسوب می‌شویم. وی تاکید کرد: با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که کل فروش انرژی کشور، معادل یک‌ششم کل نیاز شرکت‌های توزیع و هزینه‌های آنان در زمینه‌های مختلف است.

گرمای شدید در هفته سوم مرداد

ایرنا معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، هفته سوم مرداد‌ماه گرمای شدید در کشور حاکم می‌شود که در صورت افزایش مصرف برق، سه‌هزار مگاوات کمبود در این بخش خواهیم داشت.

علیرضا احمدی یزدی روز دوشنبه در همایش مدیریت مصرف برق و اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان عمومی و اداری در زنجان افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سالانه برای مصرف برق در فصل تابستان، تابستان امسال نیاز به این انرژی در پیک مصرف بیش از 54هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: 30تیر امسال 52هزار و 700مگاوات برق مصرفی ثبت شد که در تاریخ صنعت برق این عدد بی‌سابقه بود. معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر ادامه داد: شبکه سراسری برق سالانه نیازمند 4هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی است که هر مگاوات آن یک‌میلیون دلار سرمایه‌گذاری و به عبارتی دیگر رسیدن به چهار‌هزار مگاوات به 140هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

احمدی یزدی گفت: براساس مطالعات انجام شده، امکان صرفه‌جویی 40 تا 50درصدی مصرف برق بدون ایجاد مشکل در عرصه تولید و خدمات برای مشترکان وجود دارد.

وی بیان کرد: 5درصد مشترکان این شرکت را اداره‌ها تشکل می‌دهند که 10درصد مصرف انرژی را شامل می‌شود که در بهینه‌سازی مصرف و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رشد جمعیت، رشد مصرف انرژی را به مراتب افزایش داده و علاوه بر آن افزایش انتشار گازهای گلخانه‌یی و افزایش دمای زمین را نیز به همراه داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر