بهره‌برداری از فاضلاب تهران در چند منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۷۸

پاون|

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از بهره‌برداری تاسیسات فاضلاب شرق تهران شامل مناطق 4، 8، 13 و 14 شهرداری تهران خبر داد. اصغر ریاضتی در این باره گفت: با توجه به اولویت‌های اجرایی پروژه فاضلاب در شهر تهران و فازبندی اجرای آن در مناطق شهرداری در حال حاضر احداث شبکه‌ها و انشعابات این مناطق به بیش از 90درصد رسیده است.

ریاضتی با اشاره به محدودیت‌های این مناطق گفت: به دلیل شرایط خاص محدوده از جمله تردد بالا و کم‌عرض بودن معابر در دریافت مجوز با محدودیت مواجه بودیم.

او افزود: در مسیرهایی مانند خیابان پیروزی و اتوبان شهید محلاتی واقع در منطقه 13 شهرداری به‌دلیل نزدیک بودن به محدوده بازار در مراحل اجرای پروژه با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بودیم، اما اکنون طرح با مشارکت نهادهای شهری در این مناطق در مراحل پایانی قرار گرفته است.

ریاضتی ادامه داد: برای انتقال فاضلاب از شمال به جنوبی‌ترین نقطه تهران، یکی از مسیرهای اصلی به طول 40 کیلومترکه در دوخط اصلی اجرا شده در مناطق 13 و 14 شهرداری تهران واقع است.

او در خصوص پیشرفت عملیات عمرانی در منطقه 13 شهرداری تهران گفت: در منطقه 13 احداث 234 کیلومتر خطوط فاضلاب طراحی شده و تاکنون بیش از 233 کیلومتر با هدف جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عملیاتی شده است. مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به نصب 31 هزار و 500 رشته انشعاب در این منطقه افزود: بیش از 300هزار نفر از شهروندان ساکن منطقه 13 با بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب این منطقه به زودی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار خواهند شد و 64هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه فاضلاب منتقل خواهد شد.

مشکل دفع فاضلاب منطقه 14تهران برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه با تکمیل خطوط اصلی و فرعی، مشکل دفع فاضلاب منطقه 14 تهران برطرف می‌شود، گفت: حدود 55 هزار و 600 رشته انشعاب فاضلاب در این منطقه نصب شده است که در مجموع فاضلاب بیش از 532 هزار نفر را جمع‌آوری و پس از عبور از خطوط انتقال به تونل فاضلاب‌روی شرقی هدایت می‌کند.

ریاضتی تاکید کرد: برای جمع‌آوری فاضلاب منطقه 14 از طریق دو خط اصلی 373 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و تنها پنج کیلومتر آن باقی مانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر