کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۸۶

حضور شرکت‌های بخش خصوصی در سوآپ نفت خام

ایلنا|‌ امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، دیروز در دومین همایش «راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی» که در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان اینکه با کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، روسیه و قزاقستان درباره سوآپ نفت خام مذاکره شد و شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند در سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی فعالیت کنند، گفت: برجام فرصت‌های بسیار زیادی دراختیار شرکت‌های خصوصی قرار داده؛ درواقع با اجرای برجام امکان حضور شرکت‌های معتبر بین‌المللی در صنعت نفت و گاز کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در مدل جدید قراردادهای نفتی بر مشارکت شرکت‌های داخلی در کنار شرکت‌های خارجی تاکید شده است، اضافه کرد: توان بخش خصوصی و سازندگان داخلی با همکاری با شرکت‌های معتبر بین‌المللی افزایش می‌یابد.


انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به پالایشگاه نفت تهران

پاون|‌ اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اعلام اینکه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه نفت تهران با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال آغاز شد، گفت: اجرای این خط انتقال به طول 5.3کیلومتر با قطر حدود 800میلی‌متر آغاز شده است. اصغر ریاضتی افزود: براساس طراحی‌های انجام شده پساب از محل کانال خروجی مدول‌های یک تا 4تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، پس از کاهش ذرات معلق توسط پنج دستگاه پمپ گریز از مرکز با دبی هر کدام 200لیتر بر ثانیه دراختیار پالایشگاه تهران قرار می‌گیرد. ریاضتی بااشاره به کاربرد دستگاه‌های میکرواسترینر برای کاهش ذرات معلق پساب تحویلی به پالایشگاه خاطرنشان کرد: استقرار دو دستگاه میکرواسترینر در محل تصفیه‌خانه جنوب سبب می‌شود ذرات معلق از 100میلی‌گرم به کمتر از 30میلی‌گرم در لیتر برسد، از این‌رو پساب تحویلی تصفیه‌خانه جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط‌زیست کشور خواهد بود.


ایجاد هزار و 500کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در تهران

صدا و سیما|‌ محمد پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال هزار و 500کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان تهران ایجاد می‌شود، گفت: منابع دولتی برای اجرای این طرح‌ها قابل‌توجه نیست و اگر بنا باشد براساس اعتبارات دولتی کار کنیم در عمل اتفاقی نخواهد افتاد. وی افزود: 300کیلومتر اصلاح شبکه آب جزو برنامه‌های امسال است که 150میلیارد تومان از منابع داخلی برای انجام آن درنظر گرفته شده است. وی همچنین ساخت تونل فاضلاب غرب را یکی دیگر از طرح‌های امسال این شرکت اعلام کرد و گفت: 200میلیارد تومان برای اجرای آن به طول 12کیلومتر درنظر گرفته شده و ماشین حفاری آن نیز در محل مستقر شده و آماده شروع کار است. مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران همچنین از بهره‌برداری چند طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در سال جاری خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب پرند در سه ماهه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که به ترتیب تصفیه‌خانه پردیس، شهریار، پیشوا و لواسان نیز از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که قرار است به بهره‌برداری برسد.


دورخیز پرتغالی‌ها برای حضور در صنعت نفت ایران

شانا| آنتونیو کوریا داکروز، عضو هیات‌مدیره شرکت پرتغالی ‌ای اس کیو پس از دیدار با امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی اعلام کرد که اکنون بهترین فرصت برای حضور در بازار ایران است. داکروز گفت: ایران یک بازار دارای ساختار و سازماندهی خوب است و باور داریم که می‌توانیم شریک خوبی برای صنعت نفت و گاز ایران باشیم.

وی با اشاره به سابقه همکاری این شرکت در برخی پروژه‌های پالایشگاهی در ایران در سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١٠ میلادی اعلام کرد: پایان تحریم‌ها زمینه را برای فعالیت جدی‌تر این شرکت در بازار ایران فراهم می‌کند.

نمایندگان شرکت ای اس کیو صبح امروز در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، در دیدار با معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، درباره زمینه‌های همکاری این شرکت با صنعت نفت ایران گفت‌وگو کردند. داکروز با اشاره به اینکه امسال برای او نخستین تجربه حضور در ایران است، اعلام کرد: با مقایسه نمایشگاه نفت با دیگر نمایشگاه‌هایی که در آنها حضور داشته‌ام، باید بگویم که از این نمایشگاه و کیفیت شرکت‌هایی که در آن حضور دارند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر