در حاشیه نمایشگاه نفت

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۴۴

بازدید وزیر نفت عمان از نمایشگاه نفت تهران

ایسنا| محمد بن جامد الرحمی، ‌وزیر نفت و گاز عمان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و در بازدید از غرفه شرکت ملی صادرات گاز گفت: پروژه صادرات گاز ایران به عمان به صورت جدی در دستور کار دو کشور قرار دارد. در ادامه این بازدید، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون طراحی پایه و مفهومی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از سوی شرکت ملی گاز ایران در حال انجام است. محمد بن جامد الرحمی در ادامه به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت ایران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در سطح بالایی برگزار شده و استقبال شرکت‌های دارای فناوری بالا نیز بسیار خوب بوده است. وی همچنین گفت: برای نخستین‌بار از نمایشگاه صنعت نفت ایران بازدید می‌کنم.


مذاکرات مثبت برای تامین مالی طرح‌های پتروشیمی

شانا|‌ عادل نژاد سلیم، مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، در حاشیه دومین روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با اشاره به مذاکرات مثبت با یک شرکت بزرگ اروپایی برای اجرا و تامین مالی طرح‌های پتروشیمی در منطقه پارسیان استان هرمزگان گفت: تا پایان امسال قرارداد با این شرکت با حجم مالی ٢٠٠ تا یک میلیارد یورو امضا می‌شود.

عادل نژاد سلیم با تشریح وضع نامناسب هلدینگ خلیج فارس در اوایل سال ٩٢ در زمینه‌های مختلف گفت: با تدوین و اجرای استراتژی ٥ ساله در این شرکت امروز ظرفیت تولید آن از ٦٨درصد به ٧٧درصد رسیده است.


بازدید کمیسیون انرژی مجلس از نمایشگاه

تسنیم|‌ حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های هفته آینده کمیسیون انرژی، اظهار داشت: با توجه به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اعضای کمیسیون انرژی روز یک‌شنبه (19 اردیبهشت ماه)، از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. وی افزود: این بازدید در راستای وظایف نظارتی نمایندگان مجلس انجام می‌شود و هدف از آن برقراری ارتباط نزدیک‌تر مجلس با بخش خصوصی در حوزه نفت و پتروشیمی است.


افزایش ۵۰درصدی تردد نفتکش‌های خارجی

ایسنا|‌ سیدابراهیم حسینی، رییس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارک در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از افزایش ٥٠درصدی تردد نفتکش‌های آسیایی و اروپایی در دوران پسابرجام خبرداد و گفت: در پایانه نفتی خارک تعدد نفتکش‌های خارجی که برای بارگیری نفت خام پهلوگیری می‌کنند این مساله را تایید می‌کند و می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که پس از اجرای برجام تردد نفتکش‌های خارجی ۵۰درصد افزایش یافته است.


واگذاری 11میلیارد دلاری پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای

شانا|‌ سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران از ارائه پیشنهاد واگذاری ۱۱میلیارد دلاری پروژه‌های تولیدی و توسعه‌یی این شرکت در چارچوب قراردادهای نفتی ایران خبر داد.

سلبعلی کریمی با بیان این مطلب، گفت: در دوره پساتحریم بسیاری از شرکت‌های خارجی برای حضور در توسعه میدان‌های این شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم با همکاری ایران و خارجی‌ها بتوانیم از دستاوردهای روز در راستای تولید صیانتی و حداکثر کردن تولید استفاده کنیم. وی به امضای توافقنامه مشترک با پژوهشگاه صنعت نفت در جریان نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به توانمندی‌های پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت نفت مناطق مرکزی از همکاری مشترک با این مجموعه پژوهشی استقبال می‌کند.


دفاتر فنی مشترک میان ایران و شرکت‌های نفتی خارجی

ایسنا| غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه انتقال فناوری از کشورها و شرکت‌های صاحب فن به ایران یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی است، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، به‌ویژه توسعه میدان‌های مشترک زمینه گسترده‌یی را برای انتقال فناوری فراهم می‌کند.


افزایش 90 میلیون متر مکعبی تولید گاز

صدا و سیما|‌ عبدالحسین ثمری، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در سال‌های93 و 94 به توانمندی‌های بزرگی در مجموعه صنعت گاز دست یافتیم. بطوری که پارسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن روزانه 90میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز طبیعی کشور افزوده شد و پارس جنوبی بیشترین سهم از این افزایش تولید را به خود اختصاص داد. وی در ادامه به انتقال افزایش تولید گاز به مبادی مصرف اشاره کرد و گفت: انتقال این مقدار گاز طبیعی در کشور نیازمند زیرساخت‌هایی مانند خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جدید است که اجرای این زیرساخت‌ها هزینه میلیاردی را به همراه خواهد داشت. معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: انتقال افزایش تولید گاز پارسال بدون صرف این هزینه‌ها و با تکیه بر صرفه‌جویی، اقتصاد مقاومتی و انجام برخی طرح‌های موفق و ابتکاری محقق شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر