مذاکرات حتما به قرارداد نفتی منجر می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۹۸۳


شانا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه روزهای خوب صنعت نفت در راه است، گفت: ایران هم‌اکنون در موضع انتخاب قرار دارد و می‌تواند براساس منافع تدوین شده، شریکان خارجی خود را انتخاب کند.

امیرحسین زمانی‌نیا روز گذشته پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با هنادی زوبکو، معاون نخست‌وزیر اوکراین در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا مذاکراتی که در هفت ماه اخیر با شرکت‌های خارجی انجام شده منجر به امضای قرارداد می‌شود، گفت: شک نکنید که می‌شود؛ مذاکرات تاکنون بسیار خوب پیش رفته است و علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ایران هم‌اکنون در موضع انتخاب قرار دارد و می‌تواند براساس منافع تدوین شده، شریکان خارجی خود را انتخاب کند، تصریح کرد: روزها و ماه‌های خوبی در انتظار صنعت نفت ایران به ویژه در سه تا چهار ماه نخست سال ٩٥ است. معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی با شرکت‌های اروپایی، روسی و چینی تاکنون برگزار شده که این مذاکرات هم‌اکنون درحال بررسی است، یادآور شد: پس از بررسی انجام شده، قرارداد پروژه‌های اولویت‌دار امضا می‌شود.

معاون وزیر نفت سپس درباره محور دیدار دیروز با هیات اوکراینی که افزون بر معاون نخست‌وزیر این کشور، وزیر نفت و زغال‌سنگ و وزیر اقتصاد و زیرساخت‌های این کشور نیز حضور داشتند، اظهار کرد: دو کشور در زمینه انتقال نفت و گاز در ایران و ساخت کمپرسورها و تجهیزات با یکدیگر همکاری داشتند. زمانی‌نیا با بیان اینکه هیات اوکراینی برای حضور در پروژه‌های صنعت نفت ایران ابراز علاقه کرده است، اظهار کرد: بخش بالادستی نفت، ذخیره‌سازی گاز و ساخت تجهیزات نفتی بخش‌های مورد علاقه اوکراین برای حضور در ایران بوده است. به گفته معاون وزیر نفت، قرار است شرکت‌های ایرانی و اوکراینی در روزهای آینده با هم ملاقات کنند تا وجوه تشابه و ظرفیت همکاری را با یکدیگر بررسی کنند و گسترش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر