میزان آلایندگی «ال‌پی‌جی» کمتر از بنزین

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۶۹

ایلنا|

بیژن حاج محمدرضا رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت با بیان اینکه گاز ال‌پی‌جی در برابر سی‌ان‌جی همچون بنزین سوپر در برابر بنزین معمولی است، گفت: ال‌پی‌جی گاز تصفیه شده است اما سی‌ان‌جی گازی است که از بخارات زمین بیرون می‌زند و نمک، CO2، CO و بسیاری افزودنی‌های دیگر را در خود دارد ولی ال‌پی‌جی تصفیه و سپس عرضه می‌شود، از این رو اگر میزان آلایندگی گاز سی‌ان‌جی و بنزین ۱۰۰درصد باشد میزان آلایندگی ال‌پی‌جی ۱۰درصد است. وی افزود: ال‌پی‌جی گازی است که در اروپا نیز استفاده می‌شود اما سی‌ان‌جی در هند و امریکای شمالی و چند کشور معدود استفاده می‌شود.

حاج محمدرضا با اشاره به اینکه جایگاه‌های عرضه ال‌پی‌جی در زمان احمدی‌نژاد تعطیل شدند، تصریح کرد: قبلا در برخی شهر‌ها مثل شیراز جایگاه‌های عرضه ال‌پی‌جی وجود داشت و در تهران نیز حدود ۱۴جایگاه ال‌پی‌جی داشتیم اما بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد شروع به تعطیل کردن جایگاه‌ها و تبدیل آنها به جایگاه عرضه سی ان جی کردند حتی ما توان صادرات این گاز را نیز داشتیم اما در کل توسعه آن متوقف شد.

وی با بیان اینکه گاز ال‌پی‌جی با سی ان جی فرق دارد لذا قیمت آن نیز قطعا باید گران‌تر باشد، اظهار داشت: گاز ال‌پی‌جی مشابه این است که بنزین بدون سرب در باک خودرو وارد می‌شود اما سی ان جی سرمایه ملی را بعد از مدتی از بین می‌برد به‌طوری که دیگر نیازی به اینکه خودرو فرسوده جمع‌آوری شود، نداریم بعد از مدتی خودروها خود به خود از بین می‌روند.

رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت: برای عرضه سوخت ال‌پی‌جی باید خطوط، تلمبه و مخازن جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی تغییر کند تا بتواند گاز ال‌پی‌جی را توزیع کند. وی در ادامه با اشاره به میزان آلایندگی گاز ال‌پی‌جی گفت: اگر میزان آلایندگی گاز سی ان جی و بنزین ۱۰۰درصد باشد میزان آلایندگی ال پی‌جی ۱۰ درصد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر