آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش برای توزیع گازوییل یورو4 و 5

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۶۸

شانا|

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ها با بیان اینکه آمادگی توزیع گازوییل یورو٤و٥ را برای خودروهای سواری در همه جایگاه‌های کشور داریم، افزود: البته خودروسازها برای تولید خودروهای متناسب با این سوخت‌ها باید همت کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت نفت و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برای تولید موتورسواری با گازوییل گفت: هم‌اکنون تولید این موتور در مراحل پایانی است و تقریبا یک‌سال دیگر فرصت است تا این موتور عرضه شود. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: این آمادگی وجود دارد تا جایگاه‌های کشور را به سوخت مناسب گازوییل و ال‌پی‌جی برای خودروهای سواری مجهز کنیم؛ به محض اینکه جایگاه‌ها برای عرضه سوخت اقتصادی شود، این کار را آغاز می‌کنیم. وی با اشاره به حمایت‌های وزارت نفت از خودروسازان در سال ٨٥ برای تولید موتور با پایه گازسوز EF٧، تصریح کرد: براین اساس خودروسازها به طراحی موتور با پایه گاز پرداختند و هم‌اکنون دانش فنی و خط تولید آن وجود دارد، انتظار داریم تا خودروسازان تولید این نوع از موتورها را توسعه دهند. معاون وزیر نفت با اشاره به اختلاف قیمت نفت و گاز گفت: انتظار بر این است که اقبال مردم نسبت به موتورهای با پایه گاز فراوان باشد؛ ضمن اینکه هم‌اکنون نیز جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به تعداد کافی توسعه یافته است به نحوی که هم‌اکنون کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند. کاظمی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی برای استفاده از خودروهای گازسوز ادامه داد: استفاده از این نوع خودروها افزون بر صرفه اقتصادی دارای مزایای زیست‌محیطی است.

وی درباره ادامه فعالیت کارت‌های سوخت بنزین نیز افزود: از آنجا که هم‌اکنون قیمت سوخت تک نرخی شده است؛ بنابراین دیگر نیازی به اعمال کارت‌های سوخت نیست. کاظمی با اشاره به استفاده از کارت‌های سوخت در زمان عرضه سوخت دو نرخی تصریح کرد: در آن زمان توانستیم با استفاده از این کارت‌ها به مدیریت سوخت دو نرخی بپردازیم؛ اما با توجه به اینکه هم‌اکنون سوخت به صورت نامحدود و با یک قیمت عرضه می‌شود بنابراین دیگر نیازی به اعمال کارت‌های سوخت نیست.

وی با بیان اینکه از نظر وزارت نفت استفاده از این کارت‌ها با توجه به شرایط کنونی و تک نرخی بودن سوخت احساس نمی‌شود، اظهارکرد: ما متقاضی ادامه فعالیت کارت‌های سوخت نیستیم؛ زیرا سوخت تک نرخی شده است و جایگاه‌ها نیز به‌طور نامحدود به عرضه سوخت می‌پردازند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر