سرخط انرژی

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۴۸

شانا| امیر وکیل‌زاده مدیر طرح احداث جایگاه سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از ابتدای عمر استفاده از سوخت CNG در کشور، مجموع مصرف این حامل انرژی تاکنون ٤٠میلیارد متر مکعب، معادل ٤٠میلیارد لیتر بنزین بوده است. وی گفت: تهران با بیش از دو میلیون متر مکعب و پس از آن مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین رتبه مصرف CNG را در کشور دارند.

شانا| حمید شریف رازی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از مذاکره با ٦ کشور مالزی، اندونزی، آفریقای جنوبی، سیرالئون، برزیل و هند برای مشارکت در ساخت و خرید سهام پالایشگاه‌های نفت خام خبر داد.

تسنیم| هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش سهم این انرژی‌ها در تولید برق کشور یکی از برنامه‌های اصلی در دست انجام صنعت برق است. وی همچنین گفت: در حال حاضر ظرفیت بهره‌برداری شده تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر 232مگاوات است که هدفگذاری کرده‌ایم این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه 5هزار مگاوات افزایش داشته باشد، از این رو در جلسات متعددی در ستاد وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شده است.

ایلنا| کریم زبیدی معاون منابع هیدروکربوری برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت‌های خارجی دیگر تن به قراردادهای بیع متقابل نمی‌دهند، گفت: واقعیت این است که ما برای توسعه میادین نفتی پول نداریم و نیاز به جذب سرمایه‌گذار داریم. زبیدی با اشاره به اینکه با وجود تمام انتقادات تاکنون تناقضی در قراردادهای جدید نفتی با قانون اساسی مشاهده نشده است، گفت: ممکن است برخی مشکلات حقوقی وجود داشته باشد که وزارت نفت در حال رفع آن است اما قراردادها مغایرتی با قانون اساسی یا اصل 44 قانون اساسی ندارد.

ایرنا| بهروز دشتی مدیر دفتر انرژی زیست توده سانا درباره ابراز علاقه‌مندی یک شرکت فرانسوی برای حضور در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر کشور گفت: شرکت فرانسوی CNIM ازجمله شرکت‌های باسابقه و خوشنام اروپایی است که در زمینه استحصال انرژی از زباله‌های شهری فعالیت دارد و با همکاری شرکت آلمانی «مارتین» و استفاده از تجهیزات این شرکت، همچنین تجهیزات و لوازم متعلق به خود، تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های زیادی را در سطح جهان اجرا کرده است. وی افزود: شرکت‌های مختلفی در پسابرجام برای حضور در بازار انرژی، به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ابراز تمایل و علاقه‌ کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر