تازه‌های نفت و پتروشیمی

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۴۳

مذاکره برای آزادسازی تجهیزات بلوکه‌ شده

شانا مذاکرات برای آزادسازی تجهیزات بلوکه شده فازهای پارس جنوبی در سفر بزرگان صنعت آلمان به تهران و در دیدار و گفت‌وگو با مدیران ارشد وزارت نفت نهایی می‌شود.

همزمان با سفر فرانک والتر اشتاین مایر، وزیرخارجه آلمان به ایران برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی این کشور روز چهارشنبه (١٤بهمن ماه) با مقام‌های نفتی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

معاون اجرایی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت زیمنس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آلمان دراین سفر حضور دارد و قرار است در دیدار با مدیران وزارت نفت مذاکرات درباره تجهیزات بلوکه شده ایران که شامل توربوکمپرسور برای فازهای پارس جنوبی است، نهایی کنند. این شرکت که در دوران تحریم برخی از تجهیزات مربوط به فازهای پارس جنوبی را بلوکه کرده بود پس از رفع تحریم‌ها آماده ترخیص این کالاهاست.


مشارکت لینده و میتسویی در پتروشیمی دماوند

ایرنا سرپرست مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت‌های «لینده» آلمان و «میتسویی» ژاپن با مشارکت یکدیگر در نظر دارند در چند طرح پتروشیمی ایران به مبلغ چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

مرضیه شاهدایی درباره مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی در روزهای پس از لغو تحریم‌ها افزود: شرکت‌هایی که پیش از اجرایی شدن برجام با ما مذاکره کرده و درباره وضعیت صنعت پتروشیمی ایران بررسی‌هایی را انجام داده بودند در این روزها پس از لغو تحریم‌ها آمدند و مذاکره‌های تکمیلی را برگزار کردند.

این مقام صنعت پتروشیمی اضافه کرد: ازجمله آنها، شرکت لینده آلمان است که در نظر دارد با همکاری شرکت میتسویی ژاپن در چند طرح پتروشیمی ایران ازجمله پتروشیمی دماوند سرمایه‌گذاری کند. سرپرست مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این دو شرکت آلمانی و ژاپنی حدود چهار میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری خواهند کرد که البته پروژه‌های مربوط به آنها نهایی نشده است.

ایران اکنون ظرفیت تولید سالانه60 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد و به دنبال آن است تا سال 1404 این ظرفیت را به 180میلیون تن برساند.

برآورد می‌شود که برای تحقق این هدف، ایران باید سالانه هفت تا 10میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی جذب کند که بخش عمده‌یی از آن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر