سر خط انرژی

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۰۹

ایسنا حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با حضور در بیست و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت همکاری شوراها درخصوص ارتقای خدمات وزارت نیرو گفت: در صنعت آب و برق امروزه با عدم توازن درآمدها و هزینه‌ها مواجه هستیم. به طوری که در حوزه آب هر متر مکعب آب در شهرها و روستاها با هزینه‌یی معادل 1000تومان تولید می‌شود اما هزینه‌یی که از مردم به ازای هر مترمکعب دریافت می‌شود تنها 400 تومان است. در حقیقت حدود 40درصد هزینه از مردم دریافت می‌شود.

تسنیم محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از ۴۰هزار کیلومتر حریم و بستر رودخانه‌های کشور تاکنون ۵۰ درصد از این مقدار تصرف شده است. وی در ادامه افزود: 146هزار کیلومتر رودخانه در ایران وجود دارد که 76هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها دایمی و مابقی فصلی هستند. وی تصریح کرد: در بالادست برخی از رودخانه‌های کشور بین 10تا 15درصد و در برخی 40تا 50درصد برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌شود که این اتفاق سبب کاهش حجم رودخانه‌ها شده است.

ایلنا جهانگیر حبیبی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام اینکه در سال 94 حدود 6هزار حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است، گفت: طبق قانون تمامی چاه‌های فاقد پروانه که قبل از سال 85 حفر شده‌اند و حدود 103هزار حلقه چاه است، تعیین تکلیف می‌شوند و قطعا حدود 200هزار حلقه چاهی که بعد از سال 85 به وجود آمده‌اند، پر می‌شوند.

ایسنا علی کاردر، معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران درباره زمان انعقاد نخستین قراردادهای نفتی پس از برداشته شدن تحریم‌ها با بیان اینکه این کار زمانبر است، گفت: نخستین مناقصه نفتی برای قراردادهای جدید نفتی را سال آینده برگزار خواهیم کرد. معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت درباره اولویت‌های شرکت نفت در معرفی و مناقصه میادین نفتی عنوان کرد: میادین نفتی مشترک اولویت ما برای انجام مناقصه هستند که به دلیل محرمانه بودن نمی‌توان درحال حاضر آنها را نام برد. کاردر همچنین درباره ابراز تمایل شرکت‌ها برای ورود به مناقصات تصریح کرد: تمام شرکت‌های نفتی با برگزاری مناقصه برای بررسی وارد خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر