تخفیف‌های نفتی ایران براساس عرف بازار است

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۶۴

شانا

وزیر نفت درباره ادعای ارائه تخفیف‌های جذاب از سوی ایران برای پس گرفتن بازار در پساتحریم گفت: پس از رفع تحریم‌ها، براساس عُرف بازار نفت تخفیف می‌دهیم.

بیژن زنگنه با اشاره به اینکه اولویت ایران پس از رفع تحریم‌ها، افزایش صادرات نفت است و قصد دارد میزان آن را به پیش از دوران تحریم برساند، گفت: در روزهای گذشته برخی منابع خبری از برنامه ایران برای ارائه تخفیف‌های زیاد به مشتریان نفت خود خبر داده بودند.

شانا در ادامه نوشته است که در سال‌هایی که حضور ایران در بازار جهانی نفت کم‌رنگ شده بود، دیگر تولیدکنندگان مانند عربستان، روسیه و عراق سهم ایران را در بازار تصاحب کردند؛ اما در هفته‌های گذشته و پس از موفقیت مذاکرات هسته‌یی و با نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها، وزیر نفت به شرکت‌های تولیدکننده نفت دستور آمادگی برای افزایش تولید و صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها را صادر کرده است.

در عملیات رکوردگیری که چندی پیش در شرکت مناطق نفتخیز جنوب انجام شد، در کمتر از یک روز، میزان تولید نفت ٥٠٠هزار بشکه افزایش یافت. علاوه براین، پایانه صادراتی خارک نیز خود را برای افزایش ٥٠٠هزار بشکه‌یی صادرات نفت خام آماده می‌کند، به‌گونه‌یی که زیرساخت لازم برای این افزایش صادرات فراهم شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر