زنگنه: ارزش فروش پتروشیمی‌ها به ٢٥میلیارد دلار رسید

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۳

وزیر نفت گفت: ارزش کل فروش محصولات پتروشیمی کشور در سال ٧٦ نزدیک به یک‌میلیارد دلار بود که هم‌اکنون این رقم به ٢٥میلیارد دلار رسیده و در صورتی که تحریم‌ها نبود این رقم به ٢٧میلیارد دلار می‌رسید. به گزارش شانا، بیژن زنگنه در نشست مشترک با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که شامگاه شنبه (٢٩شهریور) برگزار شد با اشاره به اینکه مجتمع‌های پتروشیمی نیمه‌کاره باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد، تصریح کرد: در شش ماه پایانی سال باید تلاش شود، ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها چهار تا شش میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت خود را متعهد به تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری‌های سودآور در صنعت پتروشیمی می‌داند، ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت تسهیلات لازم را برای بخش‌خصوصی فراهم کرده و همزمان از اعطای رانت های غیرقانونی و ناصواب جلوگیری می‌کند. زنگنه تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی و دستاوردهای چشمگیر صنایع پتروشیمی ایران، می‌تواند انگیزه‌های مضاعفی را برای سرمایه‌گذاری در این صنایع به وجود آورد.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت پتروشیمی نیازمند دسترسی به فناوری‌های نوین، منابع مالی و حضور در بازارهای جهانی است، افزود: آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برای توسعه طرح‌های جدید صنعت پتروشیمی به ٧٠میلیارد دلار سرمایه نیاز است. زنگنه با اشاره به اینکه مقوله «ایمنی» در محیط کار بسیار مهم است، اظهار کرد: هم‌اکنون نگران ایمنی در محیط کار هستم که باید مجتمع‌ها و کارفرمایان به این موضوع بیشتر توجه کنند. وزیر نفت از تدوین دستورالعمل‌ها در این زمینه در وزارت نفت در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این دستورالعمل‌ها در مجتمع‌های پتروشیمی نیز اجرا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر