سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۳۲

فارس مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه چند ماه پس از رفع تحریم به بازار برمی‌گردیم، گفت: این مساله به چگونگی برداشته شدن تحریم‌ بستگی دارد و مشتریان اروپایی‌ نگرانند که تحریم‌ها چطور و با چه مکانیسمی برداشته خواهد شد. سید محسن قمصری اظهار داشت: الان نمی‌توانیم برای بازگشت به بازارهای قبلی فروش نفت خود، کشور مشخصی را نام ببریم، اما خریداران قبل از تحریم نفت ایران همگی اعلام آمادگی کرده‌اند و با تعداد زیادی از آنها در حال گفت‌وگو هستیم تا فروش نفت را با آنها از سر بگیریم یا افزایش دهیم.

پاون دومین هفته سال آبی جدید با یک میلی‌متر بارش در حوضه‌های آبریزخزر و دریاچه ارومیه سپری شد. این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته و در هفته دوم مهرماه حدود 5 میلی‌متر در کشور گزارش شده بود؛ متوسط درازمدت بارش‌ها در این زمان نیز 4 میلی‌متر بوده است. بر این اساس، میزان بارندگی در دو هفته گذشته نسبت به سال گذشته 80 درصد و نسبت به متوسط دراز مدت 75 درصد کاهش یافته است.

تسنیم شرکت‌های انرژی امریکا تعداد سکوهای حفاری نفت را برای ششمین هفته متوالی کاهش دادند و این طولانی‌ترین دوره کاهش سکوها از ژوئن تاکنون است. به گزارش رویترز، آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت‌های انرژی امریکا تعداد سکوهای حفاری نفت را برای ششمین هفته متوالی کاهش داده‌اند. این طولانی‌ترین دوره کاهش سکوها از ژوئن تاکنون است و نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها همچنان در حال تاثیرگذاری بر تولید است.

پاون مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر اعلام کرد: متوسط تراز آب دریای خزر در نیمه اول سال 2015 میلادی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 19 سانتی‌متر افت داشته است. این مرکز بر اساس گزارش کمیته هماهنگی آب و هواشناسی و مراقبت‌های محیطی دریای‌خزر (CASPCOM) اعلام کرد: افت تراز آب، به دلیل تغییرات بیلان آبی دریاست که از طریق کاهش ورودی رودخانه‌ها به خصوص رودخانه ولگا ایجاد شده است؛ چرا که 85 درصد آب دریای‌خزر از دو رود ولگا و اورال تامین می‌شود.

شانا اجرای عملیات گازرسانی به استان سیستان‌وبلوچستان از مصرف سالانه نزدیک به دو میلیارد لیتر سوخت مایع در این استان جلوگیری می‌کند. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: گازرسانی به استان سیستان‌وبلوچستان علاوه بر ایجاد منافع اقتصادی برای کشور، از انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز جلوگیری می‌کند. حسن منتظرتربتی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با گازرسانی به پنج نیروگاه استان از مصرف سالانه ١,٤میلیارد لیتر نفت‌گاز و ٥٥٠ میلیون لیتر نفت کوره جلوگیری می‌شود.

شانا مجری طرح توسعه آزادگان جنوبی با اشاره به فعالیت ١٦ دکل حفاری با مالکیت ایرانی در منطقه، گفت: هیچ قراردادی با شرکت‌های خارجی برای واردات دکل امضا نکرده‌ایم. محمود مرعشی میزان حفاری در آزادگان جنوبی را بعد از رفتن شرکت CNPCI حدود ١٤٠هزارمتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ١٦ دکل حفاری در این منطقه در حال فعالیت هستند و همه آنها مالکیت ایرانی دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر