افزایش 6/6 برابری حجم صادرات گاز در برنامه ششم توسعه

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۴۷

شانا

حجم فرآورش گاز تا 2سال آینده به ٣٣٠ میلیارد مترمکعب می‌رسد و علاوه بر تامین سوخت بخش‌های داخل، صادرات گاز و حضور در تجارت جهانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در همایش اچ اس ای صنعت گاز گفت: فعالیت‌های اجرایی صنعت گاز در 2سال گذشته بی‌سابقه بوده و این روند در2سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

حمیدرضا عراقی با اشاره به افزایش صادرات گاز در برنامه ششم توسعه گفت: حجم صادرات گاز در برنامه ششم توسعه از ١٠میلیارد مترمکعب کنونی به ٦٦میلیارد مترمکعب در سال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از 3هزار روستا با استفاده از منابع بند ق تبصره بودجه سال ٩٣ و دیگر منابع آن در سال ٩٤ در دست اجراست.

به گفته معاون وزیر نفت اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفاظت از محیط‌زیست، اشتغالزایی نیز ایجاد می‌کند.

عراقی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها منجر به ایجاد رفاه عمومی می‌شود، یادآور شد: هم‌اکنون بیش از ٢٠هزار روستا در سطح کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این تعداد تا پایان سال ٩٦ به ٣٠ هزار روستا افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مسوولیت سنگین این شرکت در حوزه اچ اس ای تاکید کرد: صنعت گاز در حوزه اچ اس ای باید پیشتاز باشد و هیچ‌گونه حادثه‌یی در طول سال نداشته باشیم.

در همایش اچ اس ای صنعت گاز که در استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد، از شرکت‌های برتر این صنعت در حوزه اچ اس ای با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر