خودکفایی 100 درصدی در تولید مخازن سی‌ان‌جی

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۲۹

تسنیم| یک تولید‌کننده مخازن سی‌ان‌جی از خودکفایی 100درصدی در تولید این مخازن خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار مخازن سی‌ان‌جی درکشور تولید می‌شود که منفجر نمی‌شوند.

کیومرث ناصری در نشست خبری یادآور شد: در دوگانه‌سوزکردن خودروها یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها و درعین حال گران‌ترین آنها سامانه دوگانه‌سوز کردن مخازن سی‌ان‌جی است.

وی با بیان اینکه تولید یکپارچه و بدون درز مخازن سی‌ان‌جی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در این حوزه است، گفت: از همان ابتدا نیاز کشور به مخازن سی‌ان‌جی از طریق واردات تامین شد اما در ادامه با تعیین یک استراتژی بلندمدت گام‌هایی برای ایجاد کارخانجات تولید مخازن سی‌ان‌جی کشور برداشته شد.

مدیرعامل شرکت آسیا ناما در ادامه با بیان اینکه با مشارکت مستقیم یک بانک داخلی بزرگ‌ترین پروژه تولید مخازن سی‌ان‌جی درخاورمیانه ساخته شد، یادآور شد: در طول 5سال گذشته حدود 250میلیارد تومان برای ایجاد کارخانه مکانیزه تولید مخازن سی‌ان‌جی در استان قزوین سرمایه‌گذاری شده است.

ناصری با بیان اینکه یک‌سال از بهره‌برداری این کارخانه می‌گذرد، بیان کرد: خطوط بهره‌برداری از این کارخانه با چالش تولیدی مخازن مواجه شدیم چراکه بزرگ‌ترین سهم تولید مخازن مواد اولیه آن است.

وی با بیان اینکه بین 60 تا 70درصد یک مخزن مربوط مواد اولیه است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح خودکفایی صفر تا 100 در تولید مخازن سی‌ان‌جی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا توانستیم با کمک دو شرکت داخلی مواد اولیه به روش ورق را تولید داخل کنیم.

مدیرعامل شرکت آسیا ناما با اعلام اینکه هم‌اکنون در تولید مخازن سی‌ان‌جی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، یادآور شد: دیگر نیازی به واردات مواد اولیه از چین نداریم. پیش از این با توجه به اینکه بزرگ‌ترین ناوگان سی‌ان‌جی دنیا (3800000هزار دستگاه خودرو) را درکشور داشتیم بیش از 85درصد از مخازن از خارج وارد شده بود.

ناصری با یادآوری اینکه برای واردات این مخازن حدود 500میلیون دلار ارز از کشور خارج شد، تصریح کرد: شرکت ما ظرفیت تولید سالانه 300هزار مخزن سی‌ان‌جی را دارد که با توجه به تقاضا در سال اول 150هزار مخزن سی‌ان‌جی تولید می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش تسنیم که کیفیت این مخازن درچه استانداردی است، بیان کرد: این مخازن به هیچ عنوان منفجر نمی‌شوند چراکه در 3 مرحله از آنها بازرسی به عمل می‌آید.

وی گفت: در مرحله اول از روند تولید مخازن بازرسی به عمل می‌آید، درمرحله دوم آزمون کنترل کیفی غیرمخرب را برای این مخازن انجام می‌دهیم و در مرحله سوم آزمون کنترل کیفی مخرب را روی نمونه‌های تولیدی با حضور نمایندگان مقیم موسسه استاندارد انجام می‌گیرد.

ناصری تاکید کرد: به همین دلیل علاوه بر استاندارد اجباری که برای تولید این مخازن صورت می‌گیرد ما با بازرسی‌های 3گانه مخازن سی‌ان‌جی را با عالی‌ترین کیفیت تولید می‌کنیم به‌طوری که هیچگاه منفجر نمی‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر