سیاست وزارت نیرو افزایش مشارکت بخش خصوصی است

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۷

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: هدف ما در اصلاح تعرفه‌های آب و برق، دریافت قیمت تمام‌ شده از مردم نیست، بلکه ابزار اقتصادی باید به‌گونه‌یی باشد که به آستانه اثرگذاری برسد.

علیرضا دایمی با اشاره به پایین بودن بحث بهره‌‌وری آب و برق در کشور، گفت: در شرایطی که مرحله جدید توسعه صنعتی کشور درحال شکل گرفتن است و اقتصاد کشور درحال گذر از وضعیت رکود است، در کوتاه‌مدت ما با افزایش تقاضا در بخش آب و برق مواجه خواهیم بود؛ بنابراین باید فکر اساسی برای بهره‌‌وری در این بخش داشته باشیم.

وی با تاکید برلزوم اصلاح تعرفه‌های آب و برق، گفت: وقتی کالایی چنان ارزان باشد که مصرف‌کننده در استفاده از آن هیچ الگویی را رعایت نکند، بهره‌‌وری آن پایین خواهد بود.

دایمی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در بحث اصلاح تعرفه به‌دنبال درآمدزایی برای خود نیست، افزود: این اصلاح‌‌ها همه در جهت بهبود بهره‌‌وری است و ما مجبوریم شاخص‌‌های خود را به مدیریت بهینه مصرف نزدیک کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در صنعت آب و برق، گفت: تضمین سود و سرمایه بخش خصوصی یک هدف محوری برای ما است؛ در مقاطعی این مشارکت با وقفه همراه بوده است و ما در تلاش هستیم با اصلاح روندها از این مسایل عبور کنیم.

دایمی ادامه داد: تلاش بر این است تا در یک دوره چهارساله تعادل اعتباری و بودجه‌یی در وزارت نیرو برقرار شود و این امر باید با شفافیت و نظم بودجه‌یی تا پایان دولت یازدهم محقق شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر