سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۰۸

شانا| وزیر نفت از تمدید زمان استفاده از بنزین ٧٠٠تومانی باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت تا پایان آبان‌ماه خبر داد. بیژن زنگنه روز یک‌شنبه، اول شهریورماه (دیروز) در حاشیه دیدار با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا مکاتباتی بین وزارت نفت و معاون اول رییس‌جمهوری در ارتباط با تمدید استفاده از بنزین ٧٠٠تومانی انجام شده است، گفت: وزارت نفت پیشنهاد داده است تا آخر آبان‌ماه مردم اجازه استفاده از بنزین ٧٠٠تومانی داشته باشند. وی افزود: اگرچه تاکنون حجم زیادی از بنزین ٧٠٠تومانی مصرف شده است، اما توصیه می‌کنیم مردم در مصرف آن عجله نکنند زیرا تا پایان آبان‌ماه برای استفاده از آن فرصت خواهند داشت.

تسنیم| هدایت‌الله خادمی مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال بعد از اینکه شرکت ملی نفت یک دکل هندی را جایگزین دکل حفاری سحر1 - متعلق به شرکت حفاری شمال - کرد، اقدام به افشای پشت پرده به کارگیری دکل‌های خارجی در طرح‌های نفتی کشور کرد. وی روز یک‌شنبه از کار برکنار شد. خادمی پیش‌تر گفته بود: «چند سال قبل به نمایندگی از کمیته‌یی در وزارت نفت، قراردادی برای اجاره دکل هندی با رقم بالا را تایید نکردم و در سفر به این کشور با هندی‌ها برای کاهش کرایه دکل‌های حفاری مذاکراتی در دهلی انجام شد که در این مذاکرات هزینه کرایه دکل‌های حفاری از 220هزار دلار تا سقف 158هزار دلار در روز کاهش یافت که این کاهش روزانه 60هزار دلاری کرایه دکل‌های هندی، انتقاد برخی افراد مسوول در داخل صنعت نفت را به همراه داشت.»

ایسنا| نماینده اقتصادی قزاقستان در بازدید از پایانه نفتی شمال از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های نفتی مستقر در این کشور برای انجام سوآپ نفت خام از طریق ایران خبر داد. حمیدرضا شاهدوست رییس پایانه نفتی شمال با اعلام این مطلب یادآور شد: هیاتی شامل نماینده اقتصادی به همراه کارشناسان و مدیران تجاری و بازرگانی کشور قزاقستان از زیرساخت‌های اقتصادی استان مازندران بازدید کردند و یکی از محورهای این سفر، بررسی زیرساخت‌های انجام عملیات سوآپ نفت خام، فرآورده و LPG بود.

آنا| رییس انجمن جایگاه‌داران سی‌ان‌جی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری پیشنهاد افزایش کارمزد جایگاه‌داران سی‌ان‌جی را داده بودیم، گفت: این پیشنهاد تاییدشده و منتظر ابلاغ شورای اقتصاد هستیم. اردشیر دادرس با بیان اینکه هزینه‌های جاری جایگاه‌داران در پی افزایش نرخ حامل‌های انرژی و دستمزد کارگران در سال جاری افزایش یافته است، افزود: پیشنهاد ما درباره افزایش کارمزد به وزارت نفت ارائه شده و در انتظار تایید شورای اقتصاد است. به گفته او برنامه این است که این تصمیم تا پایان شهریورماه ابلاغ شود.

تسنیم| مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: وقتی می‌گوییم از تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنیم، باید این حمایت واقعی باشد و منابع لازم برای حصول اطمینان از پرداخت بهای برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدشونده تضمین شود. سیدمحمد صادق‌زاده در نشستی خبری اظهار داشت: تاکنون حمایت‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار کم‌رنگ بوده؛ در حالی که دولت برای سوخت فسیلی ازجمله گاز نیروگاه‌ها 80 تا 90درصد یارانه می‌پردازد. وی افزود: در صورتی ‌که حمایت‌های لازم در زمینه تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر انجام گیرد، می‌توان 100درصد برق کشور را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرد.

فارس| عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از تشکیل نشست استیضاح‌کنندگان وزیر نفت در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰نماینده این استیضاح را امضا کرده‌اند. سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: در حال جمع‌آوری امضاهای بیشتر برای طرح استیضاح هستیم. وی از امضای افراد موثر مجلس پای استیضاح وزیر نفت خبر داد و اظهار داشت: روز سه‌شنبه استیضاح‌کنندگان تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر