پرداخت تضمینی بهای برق تولیدی از انرژی‌های نو

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۴۰

پاون

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) گفت: حمایت از تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر باید واقعی باشد و پرداخت بهای برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدشونده تضمین شود. سیدمحمد صادق‌زاده در نشست خبری که روز شنبه در محل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) برگزار شد، اظهار داشت: دولت برای سوخت فسیلی از جمله گاز نیروگاه‌ها 80 تا 90درصد یارانه می‌پردازد، اما تاکنون حمایت‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار کمرنگ بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌که حمایت‌های لازم در زمینه تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر انجام گیرد، می‌توان 100درصد برق کشور را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرد.

صادق‌زاده با بیان اینکه زمینه فنی و امکان تامین برق 100درصدی از محل انرژی تجدیدپذیر در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، بیان داشت: در کشور آلمان بیش از 40هزار مگاوات انرژی خورشیدی نصب شده وجود دارد و 90درصد پشت‌بام خانه‌ها پوشیده از سلول‌های فتوولتاییک است که ضمن تامین برق مورد نیاز خود، مازاد برق تولیدی را نیز به دولت می‌فروشند. مدیرعامل سانا با تاکید بر اینکه وزارت نیرو توجه خاصی به احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک دارد، افزود: وزارت نیرو همواره برنامه‌های خاصی نسبت به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته است، ولی همه عوامل در اختیار این وزارتخانه نیست و مهم‌ترین عامل برای تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش، حمایت اقتصادی است که باید توسط دولت انجام پذیرد. وی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم از تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنیم، باید این حمایت واقعی باشد و منابع لازم برای حصول اطمینان از پرداخت بهای برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدشونده تضمین شود.

صادق‌زاده تصریح کرد: با تضمین منابع لازم برای حصول اطمینان از پرداخت بهای برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر، بانک‌ها می‌توانند با اعطای تسهیلات لازم با شرایط مناسب، نسبت به حضور بخش خصوصی در این عرصه بسیار موثر باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر