کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۴۷

آزمایش خط لوله صادرات گاز به عراق در ایستگاه پایانی

MOP آزمایش قسمت پایانی خط لوله صادرات گاز به عراق تداوم دارد و پس از پایان این عملیات، صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هر دوطرف آمادگی لازم برای اجرای پروژه را دارند و پس از آزمایش نهایی، تزریق گاز انجام می‌شود. حمیدرضا عراقی افزود: تا یک‌ماه آینده صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود. وی در ادامه به گازرسانی به نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌ها ازجمله بخش‌هایی بود که این شرکت از ابتدای امسال در زمینه مصرف سوخت‌های میان تقطیر در آن حساسیت داشت و هم‌اکنون تنها چند نیروگاهی که به شبکه متصل نیستند از این سوخت استفاده نمی‌کنند.


حجم بارش‌های کشور به 182 میلی‌متر رسید

پاون این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه سال آبی گذشته 11درصد کاهش و درمقایسه با متوسط درازمدت 17درصد کاهش یافته است. با ثبت 7میلی‌متر بارندگی طی هفته گذشته، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تا پایان اردیبهشت‌ماه به 182میلی‌متر رسیده است. این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه سال آبی گذشته 11درصد کاهش و درمقایسه با متوسط درازمدت 17درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش، میزان بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 205میلی‌متر و دوره درازمدت درهمین زمان 220میلی‌متر ثبت شده است.


اولویت نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی

ضروریست نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مسوولان فرهنگی نیز قرار گیرد. مدیرعامل آبفای هرمزگان در همایش سراسری مسوولان فرهنگی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، با اشاره به محدودیت منابع آبی و بحران جدی آب در استان، گفت: بحث تامین آب در بخش شرب و کشاورزی از اولویت‌های مسوولان سیاسی استان است. حسین خادمی تاکید کرد: در شرایط فعلی، ضروریست نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مسوولان فرهنگی نیز قرار گیرد. وی افزود: برای گذر از تابستانی با کمترین چالش، ایجاد ظرفیت‌های جدید آبی در دشت‌های شمیل و نیان در دست اجراست تا بخشی از این بحران را کاهش دهیم. همچنین همدلی و همراهی مردم با مسوولان در زمینه صرفه‌جویی و رفع این بحران بسیار ضروریست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر