به ۹۰ درصد خودکفایی رسیدیم

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۲۷

فارس

وزیر نیرو با بیان اینکه در سه دهه قبل 90 درصد تولیدات صنعت آب و برق توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شد ولی در حال حاضر بیش از 90 درصد این محصولات در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: محصولات فنی مهندسی صنعت آب و برق به 40 کشور عرضه می‌شود.

حمید چیت‌چیان گفت: در سه دهه قبل بیش از 90 درصد تولیدات و فناوری‌های صنعت آب و برق توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شد ولی در حال حاضر بیش از 90 درصد از محصولات این بخش در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های مجموعه دانشگاه و صنعت نگاه صرف به بازار داخلی نباشد و باید به خروج از رکود و رشد کشور با ورود بیشتر به بازارهای خارجی نیز همراه باشد، افزود: درحال حاضر محصولات فنی مهندسی صنعت آب و برق به 40 کشور دنیا عرضه می‌شود و براساس آمارهای اعلامی سال گذشته 81درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کشور متعلق به وزارت نیرو بوده است.

چیت چیان با اشاره به اینکه در مسایل آب نیازمند ارتقای سیستم‌های آبیاری و توجه بیشتر به افزایش بهره‌وری در استفاده از آب هستیم، ادامه داد: کشور اکنون قادر به ساخت نیروگاه‌های حرارتی، توربین‌های گازی، ژنراتور، سیستم‌های کنترل نیروگاهی و نیروگاه برق‌آبی، سدها و هیدرومکانیک سدها در داخل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت و استاندارد از اولویت‌های آینده صنعت کشور است و کاهش هزینه‌ها از جمله مسایلی است که برای بقا در صنعت نیازمند توجه به آن هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر