نیرو

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۶

رتبه سیزدهم صنعت برق ایران در دنیا

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مدیرعامل شرکت توانیر کشور گفت: استان مرکزی محوریت تبادل انرژی جنوب و شمال کشور است و حساس‌ترین خطوط انتقال انرژی کشور در این منطقه قرار دارد که تامین برق پایدار و خدمت‌رسانی به مشترکان توسط همکاران صنعت برق در استان مرکزی انجام می‌شود.

همایون حائری در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌یی باختر و توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: پرسنل صنعت برق برای کسب رضایت خداوند کار و تلاش می‌کنند. وی تعهد را بارزترین ویژگی پرسنل صنعت برق کشور عنوان کرد و گفت: تعهد برای تامین برق مردم هرگز از دستورکار این افراد خارج نخواهد شد.

وی گفت: همکاران صنعت برق نمونه‌های ایمان، علم و عمل هستند که نتیجه کارشان 73هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در داخل کشور و رتبه سیزدهم در دنیا است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 7هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داشته‌ایم. وی افزود: بیش‌از 95درصد از تجهیزات در صنعت برق به صورت خودکفا در داخل کشور ساخته می‌شود. حائری صنعت برق کشور را محوریت تبادل انرژی در منطقه دانست و افزود: کلیه کشور‌هایی که با ما مرز خاکی دارند محوریت تبادل انرژی با ماست و به‌زودی از طریق کابل زیرزمینی نیز به کشور امارات وصل می‌شویم.


فاضلاب 270 شهر تصفیه خواهد شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در 270 شهر کشور، عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب درحال اجراست. حمیدرضا جانباز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه در گفت‌وگو با ایسنا در منطقه مرکزی، با بیان اینکه طرح‌های فاضلاب را در کشور تازه آغاز کردیم، افزود: در کل کشور در کمتر از 300 شهر از 1100 شهر عملیات جمع‌آوری فاضلاب انجام می‌شود. وی اضافه کرد: مناطقی که مشکل دفع فاضلاب دارند به خصوص در نقاط کوهستانی یا مناطقی که با دفع فاضلاب سفره‌های آب زیر زمینی را آلوده می‌کنند، یا امکان جذب از طریق چاه‌های جذبی را ندارند از اولویت‌های وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های فاضلاب هستند. وی تصریح کرد: باتوجه به اهدافی که تصفیه‌خانه فاضلاب در تامین بخشی از نیازهای صنعتی و کشاورزی دارد، باید درهمه شهرهای کشور تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شود. وی درخصوص میزان بودجه مصوب در حوزه آب و فاضلاب گفت: با مساعدت نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال94، اعتبارات خوبی دیده شده است. جانباز این اعتبار را 500میلیون دلار عنوان کرد و افزود: استقراض از صندوق توسعه ملی در بخش آب و فاضلاب، در تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب روستایی تاثیرگذار است.


مصرف آب فقط 2درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی تهران با بیان اینکه حداقل ۱۰درصد صرفه‌جویی ضروری است، گفت: با وجود همه تبلیغات و درخواست از مردم فقط 2درصد کاهش مصرف آب داریم. به گزارش تسنیم، خسرو ارتقایی با اشاره به اینکه امسال 180میلیون مترمکعب کاهش ذخیره آب در سدهای تهران داریم، افزود: حداقل 5 تا 10درصد باید در مصرف صرفه‌جویی شود و اگر 10درصد صرفه‌جویی کنیم نسبت به یک میلیارد مصرف سالانه آب تهران، یکصد میلیون مترمکعب ذخیره آب خواهیم داشت. وی اظهار داشت: زمانی چنین اتفاقی خواهد افتاد که سرانه مصرف هر نفر از 230لیتر در روز به 200لیتر برسد در حالی که نرم جهانی مصرف آب روزانه 150لیتر به‌ ازای هر نفر است. مدیرعامل آب منطقه‌یی تهران با اشاره به اینکه با منابع موجود امکان جبران کمبود آب وجود ندارد، گفت: تنها چاره کار مدیریت مصرف است که با همکاری مردم این کار امکان‌پذیر است اما دولت هم با قطع انشعاب مشترکان پرمصرف و کاهش فشار می‌تواند مصرف را کنترل کند که پیگیر موارد قانونی این دو موضوع است. وی با اشاره به شستشوهای روزهای پایان سال گفت: استفاده از آب سامانه شرق تهران (سدهای لار و لتیان) افزایش یافته است که توصیه می‌کنیم همکاران شرکت آب و فاضلاب این افزایش مصرف را از آب‌های زیرزمینی تامین کنند. ارتقایی درصد مصرف آب زیرزمینی را 40درصد و آب‌های سطحی یا سدها را در تهران 60درصد در شرایط کنونی اعلام کرد و گفت: این ترکیب در فصل گرما با شرایط مصرف فعلی تغییر خواهد کرد.


خسارت 5میلیاردی به سد جگین به دلیل سیل و زلزله

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌یی هرمزگان گفت: براثر وقوع زمین‌لرزه 2/4ریشتری و بارش رگبارهای شدید باران روز چهارشنبه در منطقه بشاگرد هرمزگان، به محوطه، تاسیسات، جاده دسترسی، شبکه برق‌رسانی و گالری ارتباطی سد جگین خسارت سنگین وارد شده است. محمدباقر حیدری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ریزش سنگ از ارتفاعات مجاور تاج سد، به کانال ارتباطی و دریچه تخلیه‌کننده آسیب وارد کرده و موجب ورود آب به گالری‌های این سد شده است. وی خاطرنشان کرد: به دلیل طغیان رودخانه‌ها و بسته شدن جاده منتهی به سد، برآورد دقیق خسارت امکان‌پذیر نیست. مدیرعامل آب منطقه‌یی هرمزگان ادامه داد: به‌طور تخمینی تنها خسارت وارده به کانال ارتباطی و آبگرفتگی گالری‌ها براثر ریزش سنگ حدود 3میلیارد ریال و کل خسارت، 50میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. وی درباره غیرعادی بودن آسیب‌پذیری یک سد در برابر زلزله 4ریشتری و بارندگی یک‌روزه اظهار داشت: این سد در برابر زلزله‌های 8ریشتری نیز مقاوم بوده و خطر جدی آن را تهدید نمی‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر