سناریوهای تامین برق در تابستان

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۱


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سه سناریو برای تامین برق تابستان پیش‌بینی شده است.

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اظهار داشت: از ابتدای مرداد امسال تاکنون واحدهای جدید نیروگاهی ازجمله واحدهای1و2 اسلام‌آبادغرب به ظرفیت 50 مگاوات، واحد2 چادرملو به ظرفیت 162مگاوات، واحد شماره4 سیاه‌بیشه به ظرفیت 260مگاوات، واحد شماره3 اسلام‌آبادغرب به ظرفیت 25مگاوات، واحد شماره3 گناوه به ظرفیت 160مگاوات، واحد شماره3و4 نیروگاه گنو به ظرفیت 324مگاوات و واحد شماره1 کهنوج به ظرفیت 162مگاوات وارد مدار شده است. وی افزود: در 10ماهه امسال ظرفیت نیروگاه‌های جدیدی که وارد مدار شده، 2518مگاوات است که 46مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر از نوع بادی و فتوولتاییک و همچنین 74مگاوات نیروگاه DG و CHP از آن جمله است.

وی اظهار داشت: همچنین تعدادی از واحدهای جدید ازجمله واحد شماره2 کهنوج به ظرفیت 162مگاوات و 400مگاوات واحدهای DG، CHP و انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین برق تابستان94 وارد مدار می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سپس از پیش‌بینی سه سناریو برای تامین برق تابستان94 خبر داد و گفت: یک سناریو، رسیدن پیک بار به 52هزارو100مگاوات است که در این صورت با چالش مواجه می‌شویم و باید مقداری خاموشی اعمال کنیم؛ دومین پیش‌بینی پیک بار 51هزار مگاواتی است و دیگری اینکه پیک مصرف برق به حدود 50هزار مگاوات برسد. وی با بیان اینکه برای کنترل این میزان بار باید مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و تعمیر اساسی نیروگاه‌ها را به‌سرعت انجام دهیم، گفت: وقتی نیروگاهی وارد مدار می‌شود، در مقام عمل بسته به میزان دما و ارتفاع استقرار نیروگاه از سطح دریا، تولید برق آن کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر