مجوزی برای افزایش قیمت آب سال 94 صادر نشده است

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۳

تعادل| معاون وزیر نیرو بااشاره به اینکه تا به امروز مجوزی برای افزایش قیمت آب در سال آینده داده نشده است، از افتتاح 56 طرح در بخش آب و آبفا در دهه فجر امسال با هزینه 17 و 700میلیارد ریال خبر داد و گفت: 16 طرح در دهه فجر آماده کلنگ‌زنی با برآورد هزینه 5400میلیارد ریال است.

به گزارش «تعادل» رحیم میدانی در نشست روز گذشته خود، اظهار کرد: یکی از 56 طرح قابل بهره‌برداری، مدول 5 و6 فاضلاب تهران با هزینه 7700میلیارد ریال به‌علاوه خطوط انتقال آن با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که درسال آینده چه میزان افزایش قیمت آب خواهیم داشت، گفت: تا زمانی که از مجلس مصوبه به‌صورت قانون بیرون نیاید و در صحن تصویب نشود، نمی‌توان دقیق اعلام‌نظر کرد. رحیمی افزود: اکنون به نوعی کم‌مصرف‌ها رایگان آب را مصرف می‌کنند؛ وقتی هر مترمکعبی 129تومان آب محاسبه می‌شود، برای پله‌های پایین مصرف در واقع رایگان است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تعیین یک پلکان یا دو پلکان مصرفی به‌صورت رایگان منطقی نیست و فعلا روش ما همان‌گونه پلکانی است و به‌نفع مصرف‌کنندگان است که شرکت‌های خدمات‌ده زمین نخورند چراکه تبعات ناتوانی آنها را باید مصرف‌کننده بدهد. وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ مجوزی برای افزایش قیمت آب در سال94 به ما داده نشده است. میدانی با بیان اینکه در لایحه بودجه94 پیشنهاد ما این بود که قیمت آب به تصویب شورای شهر برسد، گفت: این پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق رد شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تهران و کرمان بیشترین مشکل را در تامین آب شرب دارند، گفت: اگر در تامین آب کم آوردیم، مصوبه شورای عالی آب به ما اجازه می‌دهد از آب کشاورزی به آب شرب اختصاص دهیم. وی افزود: واردات آب یک پروژه کوتاه‌مدت نیست و برای رفع بحران آب کشور واقعا روی واردات آب حسابی باز نکرده‌ایم، اما روی پروژه‌های نمک‌زدایی حساب بازکرده‌ایم.

میدانی با بیان اینکه در شبکه‌های آبیاری و زهکشی بازنگری انجام دادیم و موجب کاهش 30درصدی وسعت شبکه‌ها شدیم، گفت: تصمیم ما این است که سدی نسازیم که پشت آن آب جمع نشود، بلکه سدی بسازیم که حق ‌آبه محیط‌زیست حفظ شود و استفاده بهینه از آن شود. وی افزود: سدی داریم که باید سالانه 149میلیون مترمکعب آب ذخیره کند، در دوسال گذشته در مجموع 19میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره شده است. میدانی با بیان اینکه خدا می‌داند ما با چه فلاکتی می‌توانیم آب کشاورزی حوزه کرخه را تامین می‌کنیم، گفت: از کرخه به‌خاطر رهاسازی آب هیچ انرژی برقابی نمی‌توانیم بگیریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر