افزایش 34درصدی بودجه آبفا

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۷


در سال‌های گذشته اعتبار مرتبط با حفاظت از آب‌های زیرزمینی درحدود 20 تا 25میلیارد تومان بود و امسال این رقم بیش از 13.5برابر افزایش یافته است. البته پیشنهاد اولیه شورای عالی آب اختصاص 25‌درصد بودجه بخش آب به آب‌های زیرزمینی بود، اما درنهایت مبلغ 325میلیارد تومان برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر استانداردهای فنی، مهندسی، اجتماعی، زیست‌محیطی آب و آبفای وزارت نیرو از پیش‌بینی افزایش 12برابری اعتبار طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

تقی عبادی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، درباره جزییات لایحه بودجه سال1394 بخش آب و آبفای کشور، اظهار داشت: براساس بودجه پیشنهادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، بودجه بخش آب و آبفا در سال آینده 34‌درصد افزایش یافته است که بر این اساس بودجه سال94 این بخش یک بودجه تحولی خواهد بود و از مباحث سازه‌یی به‌سمت توجه‌ویژه در بخش‌های غیرسازه‌یی سوق داده شده است. وی اعتبار موردنیاز بخش آب و آبفای کشور را 141هزار‌میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با احتساب 34‌درصد افزایش بودجه این بخش برای سال آینده، مجموع بودجه در نظر گرفته‌شده برای بخش آب حدود 6‌هزار‌و400میلیارد تومان خواهد بود.

عبادی افزود: لایحه بودجه سال94 تفاوت‌های شاخصی با بودجه سال‌های گذشته دارد ، ازجمله اعتبار قابل‌توجهی برای بخش آب‌های زیرزمینی پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اعتبار مرتبط با حفاظت از آب‌های زیرزمینی حدود 20 تا 25میلیارد تومان بود و امسال این رقم بیش از 13.5برابر افزایش یافته است. البته پیشنهاد اولیه شورای عالی آب اختصاص 25‌درصد بودجه بخش آب به آب‌های زیرزمینی بود، اما درنهایت مبلغ 325میلیارد تومان برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص یافت. عبادی با بیان اینکه یکی از بحث‌های محوری بودجه سال94 بحث خرید تضمینی آب و پساب بود، تصریح کرد: میزان بودجه بخش خرید تضمینی مشخص‌کننده میزان جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است، چراکه به‌ازای اختصاص هر میزان اعتبار در این بخش می‌توان شاهد جذب 10برابر سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی بود. وی یکی از ویژگی‌های بودجه سال94 را افزایش مناسب اعتبار خرید تضمینی آب و پساب عنوان کرد و افزود: در سال جاری برای این بخش مبلغ 385میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است درحالی‌که این رقم در سال‌های گذشته حدود 100میلیارد تومان بوده است. وی یادآور شد: اجرای طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری و همچنین طرح‌هایی که با استفاده از وام‌های بین‌المللی در دست اجرا قرار دارند که بخشی از بودجه طرح باید از اعتبار عمومی تامین می‌شد، در اولویت قرار گرفته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر