نخستین قرارداد گاز با بخش خصوصی برق

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۷


نخستین قرارداد شرکت ملی صادرات گاز ایران برای صادرات برق و بر مبنای قیمت‌های صادراتی گاز ایران با یک شرکت بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش شانا، با هدف تحقق بند ١٣ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به روش‌های صادرات گاز و افزایش صادرات برق، شرکت ملی صادرات گاز ایران نخستین قرارداد (ترم شیت) عرضه گاز طبیعی بر مبنای قیمت‌های صادراتی را با یکی از شرکت‌های تولید‌کننده برق در بخش خصوصی امضا کرد. براساس این قرارداد، شرکت ملی صادرات گاز ایران با عرضه گاز موردنیاز برای تولید برق موافقت و در مقابل، شرکت طرف قرارداد تعهد کرد که با استفاده از نیروگاه‌های گازسوز با راندمان بالا برق را تولید و به کشورهای همجوار صادر کند. بر این اساس، کلیه مسوولیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری برای تبدیل گاز به برق با راندمان حرارتی مورد توافق، کسب مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه، تاسیسات لازم برای انتقال و صادرات برق، بازاریابی برق تولیدی در کشور هدف و نیز مسوولیت تامین منابع مالی برای احداث نیروگاه (اعم ازبخش فاینانس و نیز آورده نقدی) باسرمایه‌گذار خواهد بود.

وزارت نفت، نهم شهریور امسال در اطلاعیه‌یی در زمینه تامین گاز موردنیاز برای تولید و صادرات برق با هدف تحقق بند ١٣ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر