خودرو چینی دیگری در راه ایران است

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۰۵

به‌تازگی در نشریات تخصصی خودرو چین خبری منتشر شده که نشان می‌دهد چینی‌ها همچنان به بازار ایران چشم دوخته‌اند و در تلاشند محصول دیگری را روانه ایران کنند. خودروسازان چینی از اینکه توانسته‌اند با ارایه محصولات متنوع در ایران جای پای محکمی را برای خود دست و پا کنند، بسیار خرسندند و از آن به عنوان موفقیتی بزرگ برای خود یاد می‌کنند. اما در جدیدترین حضور این شرکت‌ها در ایران، می‌توان به تلاش شرکت خودروسازی «چنگ‌گونگ» در شهر «شان‌سی» چین اشاره کرد که توانسته به تازگی قراردادی را با یکی از شرکت‌های ایرانی منعقد کند و طبق توافقات به عمل آمده قرار است تولیدات این شرکت به‌زودی وارد کشور شود. رسانه‌های اقتصادی چین که از این قرارداد به عنوان «دورخیز شرکت‌های خودروساز چین برای تصاحب بازار خاورمیانه» نام می‌برند، آن را موفقیتی دیگر برای شرکت‌های خودروسازی کشور خود قلمداد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، به نوشته این نشریات، شرکت خودروسازی «چنگ‌گونگ» که در شهر «شان‌سی» چین واقع شده به‌تازگی موفق شده قرارداد همکاری طولانی مدت با یکی از شرکت‌های ایرانی امضا کند که به باور آنها، این رویداد، موفقیتی چشمگیر برای این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود. آنان همچنین مدعی شده‌اند که شرکت یادشده موفق به دریافت گواهی استاندارد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده است. در گزارش منتشر شده، همچنین این حضور پررنگ نه تنها موفقیتی برای بازار خودروسازی چین عنوان شده بلکه تحقق آن گامی مهم و اساسی در جهت بهبود تصویر کالاهای چینی در ایران، خاورمیانه و جهان توصیف شده است.

چینی‌ها در ابتدا با خودرویی به نام «چری» در ایران حضور یافتند، اما رفته‌رفته پای دیگر چشم بادامی‌های خودروساز نیز باز شد، تا جایی که هم‌اکنون هشت خودروساز چینی در کشور حضور جدی دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر