اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۰۳

ارایه وام 50 میلیونی از اوایل دی

رییس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن تسهیلات مسکن تا یک ماه و نیم آینده خبر داد.

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ارایه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن به تمام بانک‌های تجاری کشور ابلاغ شده است. وی با بیان اینکه امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی از تمام بانک‌های تجاری وجود دارد، ‌اظهارکرد: بانک عامل خاصی برای ارایه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مشخص نشده است و پس از اجرا امکان اخذ وام از تمام بانک‌ها وجود دارد. همچنین اکبرکمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه طبق پیشنهادی که داده شده وام تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ۳۰۰هزارنفر در سال تعلق می‌گیرد،گفت: ‌در بین گروه هدف‌گیرنده تسهیلات مسکن، ساکنان بافت فرسوده در اولویت اخذ این تسهیلات قرار دارند.



جزییات قرارداد هما و بویینگ

مدیرعامل شرکت ایران‌ایر با اشاره به جزییات ورود قطعه و اطلاعات پروازی از شرکت‌های امریکایی و اروپایی گفت: عمده این قرارداد مربوط به هواپیماهای بویینگ بود و بیشتر به نقشه‌های پروازی می‌پرداخت.

فرهاد پرورش درگفت‌وگو با مهر درخصوص اعلام شرکت بویینگ مبنی بر ارسال برخی اطلاعات به ایران ایر گفت: در تفاهمنامه دو دوره برای صنعت هوایی در نظرگرفته شده بود که دوره اول6 ماهه و دوره دوم 4ماهه بود که ما در چارچوب توافقنامه و با توجه به منابع مالی که داشتیم حداکثر استفاده را کردیم. وی با بیان اینکه اخباری هم از قول شرکت بویینگ مطرح شده بود که با ایران‌ایر قرارداد بستیم که ما این خبر را تایید می‌کنیم، افزود: ما در دوره اول و تاریخ 20جولای یک قرارداد با بویینگ بستیم و در دوره دوم هم قرارداد دیگری با این شرکت بسته شد که تا سوم آذرماه ادامه دارد.


افزایش ظرفیت قطارهای مسافری تا پایان سال

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به افزایش جابه‌جایی مسافران از طریق ریل ‌گفت: برای افزایش صندلی در ناوگان با شرکت‌های داخلی سازنده واگن قراردادهایی منعقد شده همچنین ۲۰۰ واگن درحال بازسازی و احیاست که به‌زودی این تعداد صندلی به ناوگان اضافه خواهند شد.

محمد راشدی درگفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: اگر این صندلی‌ها در زمان مقرر وارد ناوگان شود قطعا تا پایان سال میزان جابه‌جایی مسافر از طریق ریل از آمار ۲۵میلیون در سال به ۳۰میلیون افزایش خواهد یافت.

وی همچنین درباره مسیر ریلی قزوین- رشت- آستارا گفت: مسوول ساخت این خط‌آهن شرکت زیرساخت است و راه‌آهن بهره‌بردار خواهد بود و طبق زمانبندی شرکت ساخت، خط‌آهن قزوین- رشت تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


شرط اجرای موفق طرح وضع مالیات بر املاک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وجود بانک جامع اطلاعات درخصوص تمامی املاک کل کشور را لازمه اصلی اجرای طرح وضع مالیات بر املاک می‌داند و معتقد است باید طرح کاداستر سریعا اجرا شود تا بتوان برخانه‌های خالی مالیات وضع کرد.

محمود شکری درگفت‌وگو با تسنیم اظهارکرد: طرح وضع مالیات بر املاک، موضوع جدیدی نیست بلکه یک بار از سال 1366 تا 1380 این قانون وجود داشت اما به‌دلیل عدم امکان اجرای آن از سال 1380 به بعد حذف شد. وی وجود بانک اطلاعات جامع درخصوص تمامی املاک کل کشور را لازمه اصلی اجرای این قانون می‌داند و معتقد است باید طرح کاداستر سریعا اجرا شود تا بر خانه‌های خالی مالیات به‌درستی وضع شود.


برنامه فروش بلیت قطارهای رجا

فروش بلیت قطارهای مسافری داخلی شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای حد فاصل تاریخ‌های اول آذر تا ۳۰ دی‌ماه از ساعت ۶ صبح روز یک‌شنبه ۲۵آبان‌ از طریق سامانه‌های اینترنتی و ‌هم‌قطا‌ر رجا آغاز می‌شود.

به گزارش «تعادل» رجا اعلام کرد‌: متقاضیان سفر با قطار با داشتن کد کاربری می‌توانند عملیات خرید خود را از طریق سایت فروش اینترنتی رجا به نشانی http://ticket.raja.ir و سامانه «هم‌قطار» (فروش موبایلی بلیت قطار) انجام دهند. علاقه‌مندان به خرید از طریق سامانه «هم‌قطار» می‌توانند برای دریافت نرم‌افزار خرید به سایت رجا مراجعه کرده یا از طریق USSD ‌‌اپراتورهای همراه اول با وارد کردن کد #797*720* و اپراتورهای رایتل و ایرانسل با وارد کردن کد #797* اقدام به خرید کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر