اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۷۱

قیمت ساخت مسکن حداقل‌متری 1/5 میلیون تومان

به گفته رییس کانون سراسری انبوه‌سازان، تولید هر مترمربع احداث ساختمان به اضافه قیمت زمین بالای یک میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود. جمشید برزگر در گفت‌وگو با مهر گفت: البته این نرخ برای مناطق ارزان‌قیمت و ساختمان‌های معمولی است که با افزودن هزینه‌های مربوط به عوارض و انشعاب و خواب سرمایه، این رقم به 4میلیون تومان هم می‌رسد. وی با بیان اینکه معتقدم باید تدبیری اندیشیده شود تا هزینه تحمیلی بر صنعت کاهش پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مسکن در تهران پایین‌تر از نرخ واقعی است؛ به دلیل اینکه سازندگان می‌خواهند واحدها را بفروشند تا سودهای بانکی را بپردازند بنابراین با هر قیمتی در حال فروش هستند. وی افزود: الان بهترین زمان برای خرید مسکن است، زیرا قیمت پایین‌تر از نرخ واقعی است.


ادامه تخفیف در بلیت برخی قطارها

ارایه تخفیف در بلیت قطارهای مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا، تا پایان آبان سال جاری ادامه دارد. به گزارش «تعادل»، طبق اعلام شرکت حمل و نقل ریلی رجا، ارایه تخفیف در بلیت برخی از قطارهای این شرکت که از ۸ آبان سال جاری آغاز شده بود تا پایان این ماه ادامه دارد. این شرکت از مسافران خواسته با استفاده از تخفیف‌های ارایه شده در قطارهای گوناگون این شرکت، از خدمات رجا در سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.


چالش ساخت مدرسه در مسکن مهر

مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه بر اساس قانون ایجاد شهرهای جدید، ساخت مدرسه بر عهده سازمان نوسازی مدارس است، گفت: در شهر پردیس کمبود مدرسه نداریم و به‌تازگی نیز شرکت عمران اقدام به ساخت ۷۰مدرسه کرده است. حسن ولی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد برخی از انبوه‌سازان برای اینکه ملزم به ساخت مدرسه در سایت مسکن مهر نشوند اقدام به امضای قرارداد ساخت 200 واحد نمی‌کنند، گفت: بحث امضای قرارداد 200 واحد مسکونی شامل مسکن مهر نمی‌شود چرا که کارفرمای هر واحد مسکونی یک نفر است. یعنی کارفرما مردم هستند و هر کدام از کارفرماها نیز یک واحد بیشتر احداث نمی‌کنند. وی یاد آور شد: شاید بحثی که مدیرکل نوسازی مدارس عنوان کرده بحث انبوه‌سازان است و ارتباطی با پروژه مسکن مهر ندارد.


نجات 420 نفر از دریا در نیمه نخست امسال

سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد: با انجام عملیات امداد و نجات طی 6ماهه اول سال 93، تعداد 420 نفر از دریا نجات یافتند. به گزارش «تعادل»، طی این مدت اقدامات گسترده‌یی برای نجات حادثه‌دیدگان در آب‌های شمال و جنوب کشور انجام شده است. براساس این گزارش، تعداد کل سوانح شناورها (ایرانی و خارجی) در 6ماهه اول سال جاری، 28 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سوانح دریایی کشور 30درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت تعداد کل سوانح شناورهای ایرانی 25مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 34درصد کاهش یافته و تعداد شناورهای مغروق ایرانی نیز در این مدت 7 فروند بوده که نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته 41درصد کاهش نشان می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر